Lufthansa streik: soovitused reisijatele

23.11.2016
Janika Ritson

Uuendatud 28.11.2016:
Pilootide streiki pikendati. 28. novembril toimuvad kõik lennud graafikujärgselt. 29. novembril jäävad ära euroopa-sisesed ja 30. novembril nii euroopa-sisesed kui ka kauglennud.
Välja töötatakse alternatiivne lennugraafik. Broneeringu ümbertegemiseks pöördu lennufirma või oma reisikonsultandi poole.

Lufthansa pilootide streigi tõttu on tühistatud mitmed Lufthansa opereeritavad 23.–30. novembri lennud. Lufthansa pakub klientidele ära jäänud lendude eest täielikku rahatagastust või piletite ümberbroneerimist.

Võimalik on kas taotleda täielikku piletiraha tagastust või reis edasi lükata ja valida uus väljumine samal marsruudil.

Juba reisil olevate klientide (osaliselt kasutatud) piletid muudab Lufthansa ümber alternatiivsetele ühendustele.

Lufthansa piletitega Estraveli kliendid saavad rahatagastuseks või broneeringu muutmiseks pöörduda oma reisikonsultandi poole või meie ööpäevaringsele reisiabi telefonile 6 266 266.

Soovitused reisijatele:

1. Kontrolli oma lennu staatust
Lennu staatust saab jälgida Lufthansa kodulehel.

2. Õigus hoolitsusele
Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EÜ) nr 261/2004 reguleerib reisija õigusi ja lennufirma kohustusi lendude hilinemiste või ärajaamise korral. Steik on määruse mõistes kindlasti erakorraline asjaolu (force majeure), mis tähendab, et lennu ärajäämise eest ettenähtud rahalist kompensatsiooni ei maksta.

Küll aga ei vabasta määruse sõnastus lennufirmasid reisijale hoolitsuse pakkumise kohustusest ka erakorraliste asjaolude puhul. Hoolitsus tähendab määruse kohaselt eelkõige ooteajaga võrreldes piisavat sööki ja majutust, samuti transporti lennujaama ja majutuskoha vahel. Kuna lennufirmal ei pruugi reaalselt piisata tööjõudu selleks, et suurele arvule reisijatele majutust broneerida ja söögitalonge jagada, soovitame vajadusel need kulud mõistlikkuse piires ise teha ja kuludokumendid alles hoida. Tagantjärele võib määrusele 261/2004 viidates paluda lennufirmalt nende hüvitamist.
Määruse täieliku sisuga on võimalik tutvuda siin.

3. Piletiraha tagastamine
Kasutamata piletite puhul on lennu tühistamisel võimalik piletiraha täies ulatuses tagasisaamine hinnareeglitest sõltumata. Tagasisaadavat raha võib kasutada uute piletite ostuks reisijale sobivale lennühendusele. Võimaliku hinnavahe katab reisitõrkekindlustus juhul, kui on ostetud täiendav lisakaitse streikide ja pankrottide vastu.

4. Reisi edasilükkamine või pikendamine
Veel mitte alanud reis tasub võimaluse korral edasi lükata ja valida uus väljumisaeg samasse sihtkohta. Uuteks reisikuupäevadeks saab valida kuni 28.02.2017. Kui reis on juba pooleli, siis võimaluse korral võib reisi pikendada ja viibida sihtkohas paar päeva kauem.

Uus lennuaeg tuleks välja valida ja broneering teha esimesel võimalusel – seda saab teha otse lennufirmaga kontakteerudes, oma reisikonsultandi abil või reisiabi telefoni kaudu.

5. Küsi nõu 24/7
Kõikide küsimuste puhul saab head nõu meie 24/7 reisiabi telefonil 6 266 266, kuhu helistades on vaja teada oma tellimuse numbrit, sest selle abil saame kõige kiiremini infot otsida ja broneeringu ümber vormistada.

6. Soovitus edaspidiseks – streikidevastane reisikindlustus
Kuna Euroopa lennufirmade puhul on streikimine üsna tavapärane, siis sagedastele reisijatele soovitame streikidevastase lisakaitsega reisitõrkekindlustust. Kui selline kindlustus vormistatud, katab see streigist tulenevad lisakulud – nt uute piletite ostmise või majutuse. Tavapärased reisikindlustused streikide vastu ei kaitse.

 

Kommentaarid: