Estraveli kliendid jagavad muljeid ja tähelepanekuid Mehhiko reisilt

26.03.2021
Estravel

Estraveli kliendid Marion ja Merlin jõudsid hiljuti tagasi Mehhiko reisilt ning jagavad reisimuljeid ja nõuandeid.

Lennud ja lennujaamad

Jõudsime eile õhtul ilusti Tallinnasse tagasi, kõik lennud toimisid plaanipäraselt. Mehhiko lennujaamas oli vaid üks tagasilöök meil ei olnud alles migratsioonipaberit, mis saabudes passikontrolli anti. Kuna keegi ei öelnud, et seda on hiljem vaja, siis viskasime teadmatusest ära. 590 peeso eest sai lennujaamas selle paberi osta ja saime ilusti lennule.

COVID-testi meilt kuskil ei nõutud. Päev enne Mehhikosse lendu täitsime internetis ja printisime välja tervisedeklaratsiooni, kuid seda keegi näha ei tahtnud. Üldse peab lennujaamades arvestama suurema ajakuluga – kõik reisijad peavad käima check-in’is ning erinevaid pabereid tuli täita nii saabumisel kui enne väljalendu.

Olukord Mehhikos

Jäime oma puhkusega väga rahule. Tundub, et Mehhiko on praeguses COVID-19 olukorras väga hea sihtkoht. Kohalikud ja ka turistid suhtuvad viirusesse väga tõsiselt ja vastutustundlikult. Hoolega jälgitakse maski kandmise nõuet siseruumides ja ühistranspordis. Iga poe uksel on desinfitseerimisvahend ja enamasti ka inimene, kes selle kasutamist jälgib (aga seda toetavalt mitte kontrollivalt).

Kõik meelelahutuskohad on avatud, kuid turiste on tavapärasest poole vähem. Suurtes hotellides paistis olevat täituvus isegi alla veerandi. Paljud majutuskohad pakuvad soodushindu ja reisimine on väga rahakotisõbralik.

Marsruut

Liikusime marsruudil Cancun – Playa Del Carmen – Tulum – Valladolid – Chichen Itza – Playa Del Carmen. Enamasti liiklesime ühistranspordiga (bussid). Kuna meil olid ainult seljakotid, oli ringi liikumine väga mugav. Broneerisime ette ainult kaks ööd majutust Cancunis, kõik muud sihtkohad ja seal viibimise aja otsustasime spontaanselt ja tagantjärele leiame, et nii oli meie jaoks ainuõige.

Cancun oli meie jaoks veidi liiga turistikas, see on hea koht, kui soovid kõik hinnas hotellipuhkust ja vahel mõned ekskursioonid võtta. Samas rannad olid seal kõige puhtamad. Meie käisime katamaraaniga ekskursioonil Isla Mujeresel (8. märtsil ehk Rahvusvahelisel Naistepäeval Naistesaarel), mida väga soovitame. Katamaraanil olime ca 30-kesi ja meeskond tõmbas korraliku peomeeleolu käima. Tuuri paketis oli ca pooletunnine snorgeldamine, aga see ei jätnud väga eredat muljet. Isla Mujerese saarel oli meil ca 3 h omapäi ringi liikumiseks ja see oli väga paras aeg.

Playa Del Carmen meeldis meile seetõttu, et rand oli kohe linnas ja turismipiirkond ning kohalik elu olid väga lähestikku. Kohati oli rand kivine ja mererohtu täis, aga väikese jalutuskäiguga leiab ilusaid rannaribasid. Õhtune melu kohvikutes ja rannabaarides oli paariminutise jalutuskäigu kaugusel.

Tulumis on võimsad kindluse varemed maalilisel merekaldal, mida tasub kindlasti külastada. Meile meeldis väga ka see, et lihtne oli jalgratastega liigelda ja seda tehti palju. Sõitsime näiteks ca 5 km eemal asuvasse Grand Cenotesse, kus saime koos kilpkonnadega ujuda. Tulumi puuduseks on see, et rand ja linnamelu on teineteisest mitme kilomeetri kaugusel ehk pead valima ühe või teise. Meie valisime hotelli suhteliselt kesklinna. Väikeste bungalo-tüüpi majakestega hotell (Zenses Wellness and yoga resort) oli imeilus ning suletud territooriumil, kuid sealsamas kõrval oli täielik agul. Suured kontrastid.

Chichen Itza
külastamiseks kaalusime võtta päevaekskursiooni, kuid kuna need olid ca 12-tunnised ja sisaldasid kohustuslikke peatusi turismilõksudes, siis otsustasime sinna minna omapäi. Sõitsime bussiga Tulumist Valladolidi ja veetsime ühe öö seal. Valladolid oli kogu reisi kõige suurem üllatus. Imeilus ühtse stiiliga väike linn, nagu postkaardil. Madalad värvilised majad üksteise kõrval reas ja lõppu ei paista. Hotelli soovitusel läksime õhtul ca 21 paiku vana kindluse juurde valgusšoud vaatama. Umbes 15 minuti jooksul kuvati kindluse seinale valgusmäng, mis jutustas linna ajaloost. Etendus on kõigepealt hispaania ja ca pool tundi hiljem inglise keeles. Väidetavalt tehakse seda igal õhtul ja see on tasuta. Tõeliselt efektne ja meeldejääv. Valladolidi kiidetakse ka heade söökide poolest. Külastasime Tripadvisori poolt soovitatud IX CAT IK restorani, kus tehti meile põhjalik tuur toiduvalmistamise traditsioonidest ja nägime, kuidas kaevati maa seest välja seal 7 h küpsenud liha. Loomulikult pakuti meile seda kohe ka degusteerida. Väga siiras ja sõbralik teenindus ning imemaitsvad söögid.

Mehhiko köök

Kogu reisi ajal imestasime, kui maitsev on Mehhiko köök. Kohalikud annavad alati teada, millised toidud on mahedamad ja millised vürtsikamad ning enamasti saad kastmete lisamisega just endale paraja teravuse. Toidukohtade valimisel soovitame astuda peatänavast veidi kõrvale ning tasub uskuda Tripadvisori soovitusi. Ka kohalikud teenindajad oskavad paremaid söögikohti soovitada. Hinnad on väga mõistlikud ja võib omale häid maitseid lubada. Kohalikud ise ütlesid, et Mehhiko köögis ei ole eriti magusat, rõhk on soolasel. Magustoiduks sobib hästi tänaval pakutavad mangod ja ananassid.

Marsruut

Valladolidist oleks saanud hommikul mikrobussiga lihtsasti Chichen Itzasse, aga kuna tahtsime võita ajas ja mugavuses, siis võtsime takso, mis viis meid Chichen Itzasse ja pärast otse Playa Del Carmenile. Chichen Itzasse jõudsime ca 10 paiku ning suured turismibussid tulid ca tund aega hiljem. Pileti ostmiseks pikka järjekorda ei olnud, ca 5 minutit. Varemete territoorium oli arvatust palju suurem ning jalutasime seal ca 2,5 h tundi. Turiste oli seal loomulikult palju, aga saime aru, et kordades vähem kui tippaegadel. Mõnevõrra väsitav oli kogu Chichen Itza territooriumi palistav suveniirimüüjate armee. Olime selleks ajaks saavutanud juba väikese immuunsuse ning jalutasime neist tuimalt mööda.

Cancunis ja Tulumis olid taskuvaraste eest hoiatavad sildid, aga meie nendega kokku õnneks ei puutunud. Üldiselt tundsime end väga turvaliselt. Meid lennujaama viinud taksojuht ütles, et kui ise pahandust ei otsi, siis on Mehhikos väga turvaline.

Soovitused

Igal pool tasub maksta mehhiko peesodes, nii hoiab kogu reisi peale korralikult kokku. Meie vahetasime eurod peesodeks Wise (endine Transferwise) äpis ning võtsime pangaautomaadist ca 5000 peeso kaupa välja (tasu 1-2 eurot). Enamikes kohtades sai maksta ka kaardiga (taaskord oli otstarbekas Wise pangakaart ja maksmine seega peesodes). Kaardiga maksmisel küsisid aga paljud müüjad 3-4% suuremat tasu ja seega eelistasime sularaha.

Kuna meil on erinevad rahakotid, aga kulutusi tegime enamasti koos (majutus, söök, ekskursioonid), siis oli superhea Splitwise äpp, kuhu panime kulud jooksvalt kirja ja nii oli hea ülevaade, kes kellele ja kui palju võlgu on.

Jäime reisiga ülirahule. Ja hea rahulik oli mõelda, et kui mingi probleem peaks tekkima, saame Estraveli poole pöörduda :)

Kui soovid ka reisile, siis võta ühendust estravel@estravel.ee või helista 24/7 tellimiskeskuse telefonil 6266 266.

Osta mugavalt lennupiletid Estraveli lennupiletite e-poest estravel.ee/lennupiletid.

Vaata erinevaid reisipakette estravel.ee/reisipaketid.

Vaata lisainfot Mehhiko kohta.