🎁 JÕULUKUU ERI: majutusega spaapuhkus kahele al 39 €. Vaata pakkumisi »
24/7 klienditeenindus
(+372) 6 266 266

Lennufirma streik või pankrot – kuidas oma reisiplaane kaitsta?

15.11.2012
Anu Vane

Ajakirjanduses on viimastel nädalatel taas liikumas spekulatsioone, mis tekitavad pankrotiärevust. Selliste uudiste valguses soovime veel kord meelde tuletada, et enne lennupiletite ostu kulub ära väike riskianalüüs ning mõnikord on mõistlik oma reisikindlustusele lisakaitse soetada.

Foto: Guerrilla Futures | Jason Tester

Mis juhtub, kui lennufirma läheb pankrotti või streigib?

Esimene vastus on muidugi see, et lennud jäävad ära ja piletid muutuvad kehtetuks.

Pankroti puhul lennufirma ise mingeid asenduslende ei korralda ja piletite ümbervormistamist ei paku. Mõnikord on teatud hilinemisega võimalik lennukompanii pankrotipesast tagasi saada mingi osa makstud rahast, aga lootma jääda sellele ei saa. Samuti on sellest vähe abi juhul, kui reisile on siiski vaja minna – võib üsna kindel olla, et uute piletite ostmine kujuneb märksa kallimaks summast, mida on lootust vanade piletite eest tagasi saada.

Põhimõtteliselt kehtib sama ka streikide puhul – lennud jäävad ära, piletid aga lubatakse kas ümber vormistada hilisemateks kuupäevadeks või siis vajadusel makstakse piletiraha tagasi. Aga kui ärajäetud lennu piletile kulunud raha saabki hiljem täies mahus tagasi, siis vahetult enne väljumist ostetud alternatiivne lend võib olla palju kallim ning seda vahet lennufirma ei hüvita.

Kuidas end ootamatute väljaminekute vastu kaitsta?

Tavaline reisitõrkekindlustus sellises olukorras ei aita, sest lennufirmade maksejõuetus ja streigid kuuluvad välistuste hulka. Küll aga pakutakse just sellisteks puhkudeks reisitõrkekindlustusele lisakaitset transpordiettevõtte maksejõuetuse (ja streikide) vastu.

Sellist toodet pakub Eesti turul hetkel ainult Salva Kindlustus ja see ei ole just kõige odavamate killast. Näiteks Euroopa reisi korral lisab pankrottide ja streikide vastane kaitse kindlustuspoliisi hinnale umbes 45 eurot. Aga kriisisituatsioonis võib sellest olla palju abi. Siis hüvitab kindlustus kas uute piletite ostuks kuluva täiendava raha või reisi ärajätmisel selle piletihinna osa, mida lennufirma pankrotipesast tagasi saada ei õnnestu.

Kindlasti pea meeles, et lisariskide vastane kindlustus tuleb osta 48 tunni jooksul pärast lennupiletite ostu! Kui ostuga on jäädud hilisemaks, kaotab kindlustuskaitse kehtivuse.

Peale selle võib streikide ja pankrottide puhul (kui need juhtuvad vähemalt 72 h enne planeeritud reisi algust) olla abi ka Seesam Kindlustuse pakutavast omal soovil reisi tühistamise lisavõimalusest. Sellisel puhul maksab kindlustusselts kinni 70% kasutamatajäävate reisiteenuste maksumusest ehk sisuliselt on tegemist 30% omavastutusega.

Oluline on silmas pidada, et Seesami omal soovil tühistamise lisakaitse peab olema ostetud 3 kalendripäeva jooksul pärast lennupileteid!

Kommentaarid: