Olukord Egiptuses ja koondatud info reisikorraldajate kohta

30.01.2011
Mari-Liis

Täiendatud 09.02.2011

Novatours:

Seoses jätkuva ebastabiilse olukorraga Egiptuses on turistide turvalisuse huvides tühistatud Novatoursi reisid Egiptusesse (Hurghadasse ja Sharm el Sheikhi) kuni 13.märts 2011.a. (kaasa arvatud).

Välisministeerium soovitab jätkuvalt rahutuste toimumise tõttu Egiptusesse mitte reisida ning Egiptuses viibijatel võimalusel riigist lahkuda. Olukorras, milles EV Välisministeerium annab mõista, et reisikorraldajad peaksid juba sõlmitud pakettreisilepingud tühistama, kohaldub pakettreisilepingute ülesütlemisele võlaõigusseaduse vääramatu jõu sätted.

Kliendid saavad valida asendusreisi Tenerifele, Türki, Kreetale, Bulgaariasse.

Tühistatud lennule tehtud broneeringu muutmisel Novatoursi mistahes teisele lennule ei kaasne broneeringu muutmise trahve.

Klient ostab asendusreisi broneerimise hetkel müügisüsteemis oleva hinnaga.

Kui asendusreis on kallim tühisatud Egiptuse reisi paketihinnast, tasub klient puuduoleva summa juurde. Kui asendusreis on müügil odavama hinnaga kui broneeritud tühistatud reis, tagastatakse vaheraha.

TÜHISTAMINE ASENDUSREISIST LOOBUMISE KORRAL

Tühistamise korral kohalduvad pakettreisilepingute ülesütlemisele võlaõigusseaduse vääramatu jõu sätted. Tagastamisel arvestatakse reisipaketi maksumusest maha reisikorraldaja kulutused  45 eur/inimese kohta.

03.02.2011

Tarbijakaitseamet on täna hommikul välja andnud pressiteate mis ütleb muuhulgas järgmist:

Tarbijakaitseamet on seisukohal, et reisikorraldajate reageeringud Välisministeeriumi tungivale soovitusele uusi reisijaid Egiptusesse mitte lennutada on olnud igati asjakohased, vastutustundlikud ja õigeaegsed.  Isegi kui hetkel ei ole turismikeskused otseselt kuulutatud kriisipiirkondadeks, on sündmuste edasine areng Egiptuses ettearvamatu ning vastutustundetu oleks sinna reisijaid juurde toimetada.

Kui reisiettevõte on eelnimetatud Välisministeeriumi tungivale soovitusele viidates öelnud üles tarbijaga sõlmitud pakettreisilepingu (seni toimumata pakettreisi lepingute osas) võlaõigusseaduse § 879 alusel, siis on tarbijatel õigus nende poolt makstud reisitasu tagastamisele, välja arvatud põhjendatud kulutused, mida reisikorraldaja on teinud juba enne reisi algust. Loomulikult on võimalikud ka kõik muud omavahelised kokkulepped reisikorraldaja ja reisija vahel.

Kogu pressiteadet saad lugeda siit.

Seega on põhjendatud reisikorraldajate otsus turiste mitte juurde viia, reisilepingud üles öelda ning jätta endale põhjendatud kulutused.

Selliste kulutuste all on mõeldud näiteks reisi komplekteerimine, hotellide broneerimine, reisijale organiseeritud viisa, kuid samuti kõik muu reisi organiseerimiseks tehtu.  Mitmed reisikorraldajad on teavitanud reisijaid, et sellised kulutused on keskmiselt 45 EUR iga reisija kohta.

Täiendatud 02.02.2011

Novatours on katkestanud oma reisid Egiptusse veebruari lõpuni, Tez Tour kuni 12.03.2011

Tez Touri info reiside tühistamise või sihtkoha vahetamise kohta:

Alternatiivina neile, kes olid broneerinud reisi Egiptusesse, pakub Tez Tour asendusreise Tenerifele ja ka suvistesse puhkusekohtadesse.
Kui valitud asendusreis on kallim, kui varem broneeritud reis Egiptusesse, siis tuleb tasuda puuduolev summa. Kui reis osutub odavamaks, siis maksab reisikorraldaja kinni paketihinna vahe.
Asendusreis peab olema broneeritud hiljemalt 28.02.2011.

Broneerigu tühistamise korral esitab klient kirjaliku nõude firmasse, kust reis osteti.

Välisminsteeriumi uus pressiteade asub siin.

Tänase VM teate valguses on Egiptuses tegemist Force Majeure olukorraga. Ning sel puhul peaks vaatama antud punkti:
Reisija peab niisugusel juhul arvestama, et lepingu ülesütlemise korral kaotab reisikorraldaja küll õiguse reisitasule, kuid tal on õigus nõuda reisi jaoks juba tehtud mõistlike kulutuste hüvitamist reisija poolt (bürookulud vms).

Samad tingimused on lahti kirjutatud ka vastutavate reisikorraldajate reisitingimustes. Nt Novatours:
10. Reisiteenuste lepingu ülesütlemine vääramatu jõu tõttu
10.1. Vääramatu jõu tõttu, mille tagajärjel on reisiteenuste osutamine võimatu või raskendatud, võivad nii Reisikorraldaja või Reisija Reisiteenuste lepingu igal ajal üles öelda.
10.2. Reisiteenuste lepingu ülesütlemisel hetkel, kui reisiteenuseid ei ole veel osutatud, kohustub Reisikorraldaja tagastama Reisijale reisiteenuste eest makstud summad, millest on maha arvatud hüvitis Reisikorraldajale reisi ettevalmistamise ja korraldamise eest tehtud kulutuste (bürookulud) eest summas 700 krooni inimese kohta ning Reisikorraldaja poolt vahetult Reisijaga kantud kulud (viisa hankimine, Reisija poolt väljavalitud hotellile tasutud ettemaks jms).
10.3. Reisiteenuste lepingu ülesütlemisel hetkel, kui Reisija kasutab reisiteenuseid, kohustub Reisikorraldaja korraldama ja tagama Reisija tagasitoomise. Tagasireisiga seotud lisakulud kannavad Reisija ja Reisikorraldaja võrdsetes osades. Kõik muud ülesütlemise järgselt tekkivad lisakulud kannab kumbki pool ise.

Ja TezTour:
9.5. Force Majeure’i olukorras (sõjad, streigid, loodusõnnetused jms) sõltub Reisijale raha tagastamine
allhankijate otsustest (lennukompaniid, hotellid) ja ei ole alati võimalik. Reisikorraldaja teeb kõik endast oleneva, et Reisija võimalikult suure osa oma rahast tagasi saaks.

Ootame veel ka uut käitumisjuhendist firmadele Tarbijakaitse poolt. Anname peagi teada…

Täiendatud 31.01.2011 kl 16.50

Novatours teatab:

Novatours peatab esialgu kuni 27. veebruarini kõik reisid Egiptusesse. Loodetavasti on olukord selleks ajaks riigis stabiliseerunud ning reisijatel, kelle Egiptuse reisi toimumise alguspäevaks on 27. veebruar või hilisem, ei ole vajadust oma puhkuseplaane muuta.

Ühtlasi toob see kaasa kõikide veebruaris Egiptuses oma puhkust planeerinud ja selleks Novatoursilt reisi ostnud reisijatega pakettreisilepingute ülesütlemise.

Novatours ja meie lennupartner on valmis kiirelt reageerima ning hetkel Egiptuses olevad kliendid alates teisipäeva pärastlõunast vajadusel kodumaale tooma. Hindame olukorra kriitiliselt üle veel täna õhtul ja ootame ära välisministeeriumi uue seisukoha.

Alternatiivina pakume neile, kes sel veebruariks olid broneerinud reisi Egiptusesse, reise Kanaari saartele. Klientidel, kes asendusreisi ei soovi, on õigus nõuda tühistatud reisi eest raha tagasimaksmist vastavalt Novatours´i reisitingimustele.

Täiendatud 31.01.2011 kl 15.45

Homme lõunaks teevad reiskorraldajad otsuse (vastavalt Välismisteeriumi soovitustele), kui pikaks ajaks reisid katkestatakse. Estraveli kliendid muretsema ei pea, kui reisid Egiptusesse katkestatakse, siis saab klient kindlasti valida asendusreisi või raha tagasi.

Täiendatud 31.01.2011 kl 10.45

Estravel ootab hetkel infot reisikorraldajatelt, kuidas peaks käituma need reisijad, kel on broneeritud Egiptuse reis lähemaks kolmeks nädalaks.

Ilmselt on paljudel klientidel soov reis ümber broneerida mõnda turvalisemasse sihtkohta või siis reis tühistada. Sellekohase info loodame enda tõenäoliselt täna (31.01) pärastlõunal.

Kõik reisijad, kes on broneerinud reisi läbi Estraveli – teiega võetakse ühendust niipea, kui meil endilgi info olemas.

Ametliku seisukoha oleme saanud ka Ergo kindlustusest, teiste seltside suhtes oleme veel ootel.

ERGO Kindlustus

Massirahutuste ajal ei kehti reisikindlustus Egiptusesse reisimisel
Seoses Egiptuses levivate massirahutustega ei kehti Egiptusesse reisijatele ERGO reisikindlustus. Reisikindlustuse tingimuste kohaselt käsitleb ERGO Force Majeure`na sõdade, massirahutuste, mis tahes relvakokkupõrke, massilise korratuse, siserahutuse, revolutsiooni, riigipöörde, streigi ja terrorismi tekitatud kahjusid.

Hetkel veel Egiptuses viibijatele kehtib reisikindlustus nende juhtumite osas, mis ei ole ajendatud massirahutustest.

30.01.2011

Välisministeerium soovitab rahutuste edasise leviku tõttu Egiptusesse mitte reisida ning Egiptuses viibijatel võimalusel riigist lahkuda.

Egiptusesse reise korraldavatel turismifirmadel soovitab välisministeerium uusi reisijaid riiki mitte lähetada ja olla pidevas ühenduses oma kohapealsete esindajatega. Rahutuste levimisel Egiptuse Punase Mere kuurortpiirkondadesse soovitab välisministeerium kõik Eesti turistid Egiptusest ära tuua.

Siinkohal teeme kokkuvõtte suuremate reiskorraldajate otsustest ja tegevustest.

Novatours

Novatours peatas ajutiselt Egiptuse pakettide müügi,  kuni olukord sihtriigis stabiliseerub. Turvalisuse kaalutlustel alustab Novatours klientide kojutoomist Sharmist ja Hurghadast esimesel võimalusel!
Saame infot olukorrast Egiptuses mitmest kanalist. Hoiame olukorral teravalt silma peal ja jälgime välisministeeriumi soovitusi.

Novatoursi reisiesindajad informeerivad kliente pidevalt olukorra muutustest suurlinnades. Rahutuste laienemisel puhkepiirkondadesse, on Novatours valmis kiirelt reageerima ja kliendid ruttu kodumaale tooma.

Ööpäevaringselt on võimalik saada konsulaarabi telefonil +372 53 01 999

Tez Tour

Olukord Punase mere kuurortites, Hurghada ja Sharm el Sheikhi ümbruskonnas, püsib seni rahulik.
Hoiame olukorral teravalt silma peal ja jälgime välisministeeriumi soovitusi.

Rahutuste laienemisel puhkepiirkondadesse, on Tez Tour valmis kiirelt reageerima ja kliendid ruttu kodumaale tooma.
Eesti saatkond Kairos soovitab turistidel mitte liikuda ja reisida omal käel ning mitte soovitatavast trajektoorist kõrvale kalduda. Rahutusterohkeimad piirkonnad on suurlinnad Kairo, Suez ja Alexandria, Aswan ja Luxor. Mitmel pool linnades on toimunud ka rüüstamisi.

Ööpäevaringselt on võimalik saada konsulaarabi telefonil +372 53 01 999

Aurinkomatkat

Soome reiskorraldaja Aurinkomatkat on andnud teada, et homse peva jooksul tuuakse kõik turistid tagasi Soome ning edasised lennud Egiptusesse tühistatakse. Kõikidel klientidel, kes on broneerinud Aurinkomatkade reisi Egiptusesse, on õigus reisid ilma lisatasuta tühistada või valida uus reisisihtkoht (või lükata reis tulevikku).

Finnmatkat

Finnmatkat on katkestanud kõik edasised reisid Egiptusse.
Kõik hetkel Egpituses viibivad reisijad tuuakse koju vähemalt teisipäeva jooksul.

Soome reiskorraldaja Finnmatkat lubab lisatasuta tühistada tulevikku broneeritud Egpituse reisid või valida uus sihtkoht.

Kõik kliendid, kes on broneerinud oma reisi Egiptusse Estraveli kaudu, soovitame tulevikus toimuma pidavate reiside kohta info saamiseks pöörduda Estraveli infotelefonile 6266 266 alates homme pärastlõunast. Loodame selleks ajaks info kõikidelt reisikorraldajatelt kokku saada.

Kommentaarid:

  1. t

    pisTez Tour

  2. Kata

    Milvi - Anna andeks, et minu vastus on viibinud. Tänaseks on reisikorraldajate seisukohta kinnitanud ka Tarbijakaitseamet http://www.tka.riik.ee/1185/ Meie kõigi huvi on siiski turistide turvalisus ja mitte liigsed riskid.

  3. Milvi

    Aga hea on asja juures see, et aina vähemaks jääb firmasid, kelle reise tahjaks osta tulevikus. Valik saab paaaaalju lihtsam olema nii korraldaja kui ka vahendaja osas. Kahjuks tuleb musta nimekirja lisada siis veel ka Tez Tour ja Novatours.

  4. Märt

    Eelmisel aastal läks hiliskevad Egiptuses Islandi kättemaksu kätte, sel aastal paistab kaamelikarjatajate vandenõu olevat...eks tuleb suusad alla panna ja metsa tuhiseda...

  5. Märt

    Jätkame siis kirjavigade ehk apsakate kommimist: Uus välisminsteeriumi uus pressiteade asub siin...kas tegemist on mõne uue välisministeeriumi või siiski uue pressiteatega? ... aga muidu on jama jah selle Egiptiga ning reisitingimustega. Loodetavasti ei reisi mõni reisikorraldaja meie rahadega LAV'i lõvijahile...

  6. Milvi

    Lisaks eelnevale veel selgitus: Egiptuse lennujaamad võtavad lende vastu ning kuurort võtab külastatajsi vastu. Sel juhul on siiski täna hommikuse teate puhul tegemist reisibüroo poolt ära jäetud reisiga, mille alusel tuleb tagastada 100% summast.

  7. Milvi

    Kata, kust sa VM teatest vääaramatu jõu info välja lugesid? Tegemist on ikka ja taas soovitusega. Piirkonda pole kuulutatud kriisipiirkonnaks ega suletud sisenevatele lendudele - seega pole tegemist vääramatu jõuga. Kui tahaks, siis saaks rahvast sinna lennutada, sest kokreetseid vääramatuid takistusi pole nin reisi tühistamist ei saa pidada vääramatu jõu tulemuseks. Arvatavasti on siit tulemas suuremad vaidlused Tarbijakaiste abiga.

  8. Kata

    Marko - Tänase VM teate valguses on Egiptuses tegemist Force Majeure olukorraga. Ning sel puhul peaks vaatama antud punkti: Reisija peab niisugusel juhul arvestama, et lepingu ülesütlemise korral kaotab reisikorraldaja küll õiguse reisitasule, kuid tal on õigus nõuda reisi jaoks juba tehtud mõistlike kulutuste hüvitamist reisija poolt (bürookulud vms). Välisministeeriumi pressiteadet saad lugeda siit: http://www.vm.ee/?q=node/10731 Samad tingimused on kahti kirjutatud ka vastutatate reisikorraldjate reisitingimustes. Nt Novatours: 10. Reisiteenuste lepingu ülesütlemine vääramatu jõu tõttu 10.1. Vääramatu jõu tõttu, mille tagajärjel on reisiteenuste osutamine võimatu või raskendatud, võivad nii Reisikorraldaja või Reisija Reisiteenuste lepingu igal ajal üles öelda. 10.2. Reisiteenuste lepingu ülesütlemisel hetkel, kui reisiteenuseid ei ole veel osutatud, kohustub Reisikorraldaja tagastama Reisijale reisiteenuste eest makstud summad, millest on maha arvatud hüvitis Reisikorraldajale reisi ettevalmistamise ja korraldamise eest tehtud kulutuste (bürookulud) eest summas 700 krooni inimese kohta ning Reisikorraldaja poolt vahetult Reisijaga kantud kulud (viisa hankimine, Reisija poolt väljavalitud hotellile tasutud ettemaks jms). 10.3. Reisiteenuste lepingu ülesütlemisel hetkel, kui Reisija kasutab reisiteenuseid, kohustub Reisikorraldaja korraldama ja tagama Reisija tagasitoomise. Tagasireisiga seotud lisakulud kannavad Reisija ja Reisikorraldaja võrdsetes osades. Kõik muud ülesütlemise järgselt tekkivad lisakulud kannab kumbki pool ise. Ja TezTour: 9.5. Force majeure'i olukorras (sõjad, streigid, loodusõnnetused jms) sõltub Reisijale raha tagastamine allhankijate otsustest (lennukompaniid, hotellid) ja ei ole alati võimalik. Reisikorraldaja teeb kõik endast oleneva, et Reisija võimalikult suure osa oma rahast tagasi saaks. Küsi julgesti, kui midagi jäi segaseks või vajad lisainfot! kata

  9. Marko

    Kui reis ei ole veel alanud ja lepingu lõpetab korraldaja Reisijatele, kelle reis ei ole veel alanud, kuid kelle reisipaketi sihtkohtadeks on Hurghada ja Sharm el Sheikh ning kelle reiside väljumised on tühistatud/peatatud reisikorraldaja poolt, kohaldub võlaõigusseaduse § 872, mille järgi peab reisikorraldaja reisi ärajätmise korral sellest reisijale viivitamatult teatama. Tarbijale tuleb tagastada 100% tasutud summast, mis tähendab, et reisikorraldaja kaotab õiguse reisitasule. Reisiraha tuleb tagastada hiljemalt 30 kalendripäeva jooksul arvestades reisikorraldaja poolt reisi ärajätmise teate edastamisest reisijale. Reisikorraldaja ja reisija võivad kokku leppida nii reisi asendamise kui edasilükkamise osas. Juhul, kui reisija ei soovi reisi asendamist või edasilükkamist, on tal õigus reisitasu täielikule tagastamisele. http://www.tarbija24.ee/?id=381117 Sellel juhul peab siis 100% ka tagasi saama ;-)

  10. Marko

    Millest koosnevad bürookulud 45 eurot inimese kohta? kas bürookulud ei peaks olema broneeringu kohased? Mis asi maksab 45 eurot? Soome maksab kõigile 100% raha tagasi, kas neil ei olegi siis bürookulusi?

  11. Mari-Liis

    Jah, Sul on õigus, T. Me oleme hetkel halvas olukorras ja homme alustame taas intensiivset tööd, et selgus majja tuua.

  12. t

    Kogu austuse juures selle ärimudeli vastu, mida te viljelete, oleks võib-olla aeg koostöö- ja muude raamlepingute ümbervaatamiseks oma reisikorraldajatega. Tõsine probleem kui koostööpartner suhtleb teiega läbi meedia ja te olete sama informeeritud kui kliendid, kellele te neid koostööpartneri reise vahendate.

  13. Mari-Liis

    Infoks, et paraku ei ole Tez Tour meile ametlikku infot ja käitumisjuhiseid saatnud. Mistõttu me ei saa tagasimaksetega alustada (sest reise ei ole tühistatud). Kanal 2 uudiste põhjal ei saa me kahjuks tegutseda. Survestame taas Tez Touri ja palume niipea kui võimalik käitumisjuhiseid.

  14. t

    Kanal2 Reporteris Tez Touri esindaja, et reisid jäävad ära. Eelistatuimad lahendused on asendusreis kanaaridele, suvised sihtpunktid ja üsna pika näoga räägiti ka raha tagasismaksmisest. Estravelis endiselt null info.

  15. elena

    Estraveli firmat võib vast rohkem usaldada,ikkagi 1997 aastast tegutsev. Tez Touri kaudu ostnutel võiks muretsemiseks rohkem põhjust olla. Suht värse värk ja juhatuse liige on ka Alexander Sinigibirski:)

  16. elena

    Kaleva Travel küsis bürookulude eest aprillis 1000 eek per.nägu- jäämata reisi eest! Kui pakutakse asendusreisi Tenerifele tuleb arvestada päris kopsaka juurdemaksuga. Reisikindlustus ei korva midagi, kui pole otsesid kuludokumente ette näidata:)

  17. AndrewsMAMIE

    Set your own life more simple take the credit loans and all you need.

  18. Kata

    Hardi - olukord on üsna segane ja seetõttu muutub info pidevalt. Kõik on taaskord Välisministeeriumi järjekordse teate ootel, millest sõltub ka antud küsimuse vastus. Oleme hetkel peatanud kõik tagasikanded nii kauaks kuni asi on selge.

  19. Hardi

    Kuidas kommenteerite Tarbijakaitse seisukohti Novatoursi bürookulude nõude kontekstis? http://www.tarbija24.ee/?id=381117

  20. Marko

    Tahan kahte asja teada, kui inimesed saadetakse sinna "puhkama" mis puhkus see on? kui kuskil ei saa liikuda, Egiptuset Soome tagasi tulnud reisiad kirjeldavad seda õudsaks, ma räägin just (Hurghadast ja Sharm el sheikhist). Ja teine küsimus, kui inimesed saavad seal viga, ja kindlustus ei kata ju seda, kes sellest maksab? ja kohtu asju tuleb päris kõvasti!

  21. t

    Ilmselt seal mõeldakse välja hetkel major-screw-you plaani.

  22. Mari-Liis

    Kahjuks ei ole meie veel Tezi Tourist ametlikku vastust saanud. Lubasid täna kella kolmeks. Ootame sama kannatamatult. Kahjuks ei saa me võtta aluseks ajakirjanduses avaldatud infot.

  23. t

    Kas Tez Toursi kohta on ka info tulnud? Lehest võis lugeda, et otsus veebruari kohta on vastu võetud. Miks info ei liigu?

  24. Ruudi

    Kui Nova küsib bürookulud reisi tyhistamise puhul siis kui palju Tez küsib kulusid reisi tühistamise puhul?

  25. Mariliis

    Evgenyle - Novatours küsib ainult tühistamise puhul bürookulusid, mis on 45 € inimese kohta.

  26. elena

    Väga kurb kogemus oli seoses möödunud aasta aprilli tuhapilve tõttu ära jänud reisiga! Kalvea Traveli kliendina ostsime piletid, kelle reis oli välja pakutud Toptursilt. Kuu aega möllasin ,et 24 tuhandet krooni kätte saada. Ei aitanud ka miskit kindlustused. Sain raha kätte nädal enne Toptursi pankrotti. Närvikulu missugune. Pidime Egiptusesse välja sõitma 12.veebruar. No sõnu pole palju rahvast jälle ilma rahata jääb.

  27. Evgeny

    Ainukene küsimus "...on õigus nõuda tühistatud reisi eest raha tagasimaksmist vastavalt Novatours´i reisitingimustele." kas õige ma aru saan,et kui ma ei soovi asendusresi,siis vastavalt Novatoursi reisitingimustele,ma kaotan mingi % summast mis oli makstud?

  28. Mari-Liis

    Monika - lodoame homme hommikul ka ametliku info Tez Touri kohta edastada. Seniks ootel meiegi.

  29. Monika

    Tere Aga igasugune info Tez tour kohta puudub:-( mida see firma on otsustanud ?????Meie puhkus peaks algama 26.02 jääb see ka siis ära ????

  30. Maria

    Õudne mis toimub...mul minek 7.märts, ehk selleks ajaks kõik korras!

  31. Taavi

    Huvitav on see, et hinnangud olukorra kohta egiptuses on väga erinevad. Need kes vaatavad uudiseid räägivad üht ja need kes kohapeal, hoopis teist juttu. Keda siis uskuda?? Minu loogika ütleb, et uskuda saab neid eestlasi kes reaalselt kohapeal hetkel on, kuigi jah, nemad suudavad kajastada hetkeolukorda-- tulevikku nad ei ennusta. Uudisteportaalid seevastu annavad ikka igale infokillule vürtsi juurde ( müüa paremini ?)) Kahjuks on paljude Skandinaavia inimeste arvates ka Baltikum endiselt ´´kahtlane regioon`´-- sealt võib teha järeldused uudiste objektiivsuse kohta. Arvestades turisminduse tähtsust seal riigis on punase mere piirkonna turvamine prioriteet nr 1, seda enam, et vihase rahvamassi põhjus on riigivõim mitte valged turistid. Ekskursioonidele minna oleks muidugi rumalus aga.... väga paljud käivad ka ainult puhkamas marsuudil; hotell-rand-hotell. Minu reis peaks väljuma 06.02 ja oleksin väga pettunud kui see ära jääb. Ootan reisifirmadelt OBJEKTIIVSET hinnangut REAALSELE ohuolukorrale.

  32. juhukülaline

    novatoursi juht Andree Uustal ütles täna pealelõunal raadios, et pakutakse asendusreise või kui ei sobi, siis garanteerivad raha tagasimakse. loodame. kuigi reisist ka jube kahju. http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=1491181

  33. Mari-Liis

    Homme lõunaks teevad reiskorraldajad otsuse (vastavalt Välismisteeriumi soovitustele), kui pikaks ajaks reisid katkestatakse. Estraveli kliendid muretsema ei pea, kui reisid Egiptusesse katkestatakse, siis saab klient kindlasti valida asendusreisi või raha tagasi.

  34. t

    Sama siin (20-27, Sharm). Reisikonsultant üritas mind rahustada kella 10 aeg ja ütles, et välja on prinditud Exceli tabelid kõikide veebruarikuiste väljumistega, käib juhatuse koosolek ja täpsed juhised saabuvad lõunaaeg, peale mida hakkavad konsultandid klientidega ühendust võtma. Ootame...

  35. Katrin

    Sama siin 20.02-27.02 Hugarda, pidin minema 13 aastase tütrega. Mis nüüd siis saab? Võtsin ka loterii majutuse ja panustasin ekskursioonide peale. Nüüd nagu tahaks asendus reisi või raha tagasi

  36. marek

    Perega broneeritud reis läbi ´´Estraveli´´ ja korraldaja ´´Tez Tours´´ 20.02-27.02 Sharm El Sheik. Kuna reis perega ja kaasas alaealine laps siis turvariskid suured ja kui väljasõidud/ekskursioonid tühistatud siis pole mõtet hotellis oma aega surnuks lüüa. Soovin raha tagasi või uus sihtkoht. Reisisihiks olid just Kairo/Alexandria/Jeruusalem. Varem puhanud Hurghadas

  37. Romek

    Broneerisime suurema seltskonnaga 06. 03 Sharmi - oodata kas rahuneb või ei rahune on kuidagi kahtlane , eriti kui puhkuseplaanid tehtud - see tähendaks, et 5 nädalat on nagu loterii . Soome reisikorraldajad pakuvad puhkuse tühistamist tasuta või reisi muusse sihtpunkti - oleks kena kui Eesti reisikorraldajad ka seda praktikat jätkaks

  38. Mari-Liis

    @Hardi - ootame hetkel reisikorraldajate seisukohta sihtkohtade muutmise suhtes. Anname teada niipea, kui ise info saame.

  39. Hardi

    Meil on ostetud piletid 13.02. väljuvaks reisiks paariks nädalaks Hurghadasse. Ehk on võimalik asendada Egiptus mõne rahulikuma sihtkohaga? Mõned suuremad Saksamaa reisikorraldajad pidavat hetkel vähemalt sarnast asendust pakkuma.

  40. Mari-Liis

    Tänud, Märt :). Kiiruga kirjutatud, joogist asi kaugel :). Võtsin selle tarbetu esimese lause üldse maha.

  41. Märt

    Hea, et Estravel muretseb reisiliste pärast, aga.... Mis riik on Egiptu - te ju ütlete, et Egiptusse - äkki on ikkagi Egiptusesse... Mis asi on Välisminsteerium - äkki on Välisministeerium... Mis asi on "on soovitab".... Mis asi on Eestikodanikel.... Ja see kõik on teil kirjas esimeses lauses. Kas te olete joogised, et kirjutada ei oska?

  42. veiko

    "Eesti Välisminsiteerium on soovitab Eestikodanikel Egiptusse mitte sõita." zdah?

  43. Mari-Liis

    Renno, nende küsimustega hakkame kohe homme hommikul tegelema. Hetkel ei ole veel infot tulevaste reiside kohta. Kui Te olete reisi broneerinud Estraveli kaudu, siis palun helistage homme pärastlõunal oma reisikonsultandile või Estraveli infotelefonil 6266 266.

  44. Renno Oja

    mul on broneeritud reis hurghadasse 06.02 , sooviks teada ,kas raha tagastatakse