
Elektriauto ostu kaaluvad inimesed tunnevad sageli muret selle pärast, kas elektrisõiduki sõiduulatus on ikka piisav pikemateks teekondadeks või tuleb suvise puhkusereisi ajal auto rentida.
Elektrumi müügi- ja projektijuht ning kogenud elektriautojuht Kaur Pai kinnitab, et elektrimootoriga auto on usaldusväärne ja mugav reisikaaslane – olgu su sihtpunkt Saaremaa või Sardiinia.
Tema kogemusel on elektriauto toonud tema ellu rahulikuma, teadlikuma reisimise rütmi. “Ma ei kujuta ette, et sõidaksin näiteks ühe päevaga Tallinnast Varssavisse – selline ebainimlik pingutus on väsitav nii juhile kui ka kaasreisijatele ning röövib ka järgmiste päevade energia. Elektriauto ei sunni kiirustama ega väsita müraga. Ma tunnen, et ma ei peagi kuhugi kiiresti jõudma ja ma ei ole päeva lõpuks väsinud.“
Peatu seal, kus on laadimisvõimekus
Elektriautoga reisimine ei ole üldse tüütu, kui planeerid targalt. Erinevad rakendused (nagu näiteks PlugShare) aitavad reisimarsruuti ette kavandada, arvestades ka auto sõiduulatust. Kogenud kasutajad teavad juba, kus nende jaoks parimad laadimiskohad asuvad.
Pai soovitab hoida aku taset vahemikus 20–80% ja mitte jätta laadimist viimasele hetkele. Paljudes Euroopa linnades saab laadida otse kesklinnas, näiteks kohviku või muuseumi ees – mugav ja sageli ka soodsam.
Majutust valides eelistavad elektriautode omanikud kohti, kus saab autot öösel aeglaselt laadida. Paraku veel kõik hotellid seda teenust ei paku, kuid tulevikus võib see olla määrav tegur, mis mõjutab autoga reisijate valikuid.
Broneeri hotellimajutus veebis Küsi reisikonsultandilt lisainfot hotellis elektriauto laadimisvõimaluse kohta.Mida kaugemale elektriautoga reisida, seda vähem muret
Kui Baltikumis alles ehitatakse hoogsalt kiirlaadijate taristut, siis paljudes Euroopa riikides on see juba hästi toimiv ja kasutajasõbralik.
Kaur Pai toob esile sihtkohad, kus elektriautoga reisimine on juba praegu täiesti muretu:
- Holland – Euroopa vaieldamatu liider elektriautode taristu arendamisel. Riigis on üle 180 000 laadimispunkti, valdavalt AC-laadijad, ja laadijaid leidub sisuliselt igas parklas. Katvus on väga tihe nii linnades kui ka maanteedel ning mitmed laadimisjaamad töötavad taastuvenergial.
- Norra – maailma kõige elektrifitseeritum autoriik, kus elektriautode osakaal on kõrgeim kogu maailmas. Kiirlaadijad paiknevad iga 50–100 km järel ja neid leidub ka kõige kaugemates fjordiäärsetes külades. Laadimine on Norra teedevõrgus loomulik osa igapäevasest liiklemisest ning riik toetab aktiivselt elektriautode kasutust.
- Saksamaa – tugevalt arenev elektriautode laadimisvõrk, kus on rohkem kui 150 000 avalikku laadimispunkti. Kiirlaadimine on kättesaadav peaaegu kõigil kiirteedel ning riigis tegutsevad suured laadimisvõrgud nagu Ionity ja EnBW. Saksamaal on hakatud ühtlustama hindu ja teenuseid ning roaming-tugi võimaldab laadida probleemideta ka erinevate teenusepakkujate võrgus.
- Prantsusmaa – elektriautoga reisimiseks väga mitmekülgne sihtkoht, kus laadimistaristu ulatub suurlinnadest ka väiksematesse küladesse ja turismipiirkondadesse. Eriti hea katvus on Loode- ja Lõuna-Prantsusmaal, kus leidub rohkesti nii AC- kui ka DC-laadijaid.
- Rootsi – tugev Põhjamaade standarditele vastav laadimisvõrk, mis areneb kiiresti. Riigis tegutsevad laialdaselt võrgustikud nagu Recharge, E.ON ja Vattenfall ning kiirlaadijaid leidub kõikjal suuremate linnade ja teede ääres. Rootsi sobib hästi ka Eestist reisijale, kuna ühendused Norrast Lõuna-Rootsi ja Stockholmi kaudu Eestisse on mugavad ning toimivad.
- Soome – hästi kaetud laadimistaristuga riik, eriti linnapiirkondades nagu Helsingi, Tampere ja Turu. Laadimine on võimalik ka sadamates ja parklates, näiteks Tallinki Länsiterminaali juures Helsingis. Toimivad Virta ja Recharge’i võrgustikud tagavad sujuva liikumise.