Riina reisimuljed AmaWaterways jõekruiisilt
Estraveli Pärnu büroo vanemreisikonsultant Riina Kõllo käis AmaWaterways jõekruiisil “Impressions of the Seine & Paris” laevaga AmaDante. Loe lähemalt, millised olid tema kruiisimuljed ning mida kruiisil näha sai.
Kruiis kulges mööda Seine’i jõge Normandia ranniku linnast Le Havre’ist kuni Pariisini. AmaWaterways’i pakutav kogemus sobib neile, kes otsivad rahulikku ja mugavat puhkust, kus on ühendatud personaalne ning hooliv (ent mitte liigselt kurnav) teenindus, hea toit ja rikkalik valik kruiisi baashinnas sisalduvaid ekskursioone.
Kruiisilaev ja pardateenused
AmaWaterways laev on ujuv hotell, mis loodud pakkuma personaalset teenindust ja mugavust. See on ideaalne lahendus klientidele, kes eelistavad vaiksemat ja intiimsemat puhkust, kus iga detail on hoolikalt läbi mõeldud. Pardal on meelelahutus tagasihoidlik, pakkudes vaid minigolfi, mullivanni ja aeg-ajalt toimuvaid töötubasid või kohalike artistide esinemisi. Lisaks laeval väike jõusaal, kauplus ning spaa-tuba massööri ja juuksuriga.
Kruiiside tugevuseks on ekskursioonid. Neid korraldatakse väikestes gruppides, kvaliteetsete busside ja giididega. Ekskursioonide valik on suur, alates aktiivsetest jalgrattatuuridest kuni rahulikumate jalutuskäikudeni ja iga reisija saab juba ette äpis teha enda isikliku ekskursioonide valiku. Valiku tegemine on paindlik ning ekskursioonile minejate jaotamine bussidesse toimub lihtsa värvikaartide süsteemi abil. Reisijad saavad laenutada ka laeva jalgrattaid ja käimiskeppe, et sihtkohti iseseisvalt avastada.
Laeva pardale pääsemine on kiire ja ilma turvakontrollita. Pagas tuuakse kajutisse kiiresti ning laevale sisenemiseks ja sealt väljumiseks kasutatakse kajutikaarti. See kiire ja sujuv sisse- ja väljaregistreerimine teeb kogu kogemuse mugavaks ja stressivabaks.
Aga enne kruiisile minekut… saabumine Pariisi
Lendasin airBalticu otselennuga Pariisi Charles de Gaulle’i (CDG) lennujaama kruiisi eelpäeval. Veetsin Tallinna lennujaama varahommikuse ooteaja lennujaama lounge`is. Lend ise toimis nagu kellavärk, teenindus hea, ette tellitud toit maitsev.
CDG lennujaamas sain kiirelt pagasi kätte, otsisin üles bussipeatuse, ostsin telefonis RATP äpi kaudu Roissybussile pileti ja vurasin tunniga Pariisi Opera bussipeatusesse. Peatusest oli vaid ca 1,3 km hotellini. Jalutasin kohvrit ja tõttöelda tekkis nii mõnegi tänavajupi seisukorra pärast tunne, et mingil hetkel pean hakkama ratastest ilma jäävat kohvrit kandma. Kõik läks siiski hästi 😊
Majutuseks valitud George – Astotel hotell osutus antud olukorras suurepäraseks valikuks. Hea lähtepunkt Pariisi avastamiseks. Sain hotellitoa kätte enne ametlikku sisseregistreerimise aega, mis oli suur eelis pärast lennureisi.
Hotell George – Astotel: Pariisi 9. linnaosas asuv 3-tärni hotell. Omamoodi lõbus sisekujundus. Veidi tekkis kohati lasteaia tunne aga seda tegelikult täiesti positiivses mõttes 🙂 Tuba oli kompaktne ja tagasihoidlik, kuid kõik vajalik lühipeatuseks olemas. Korruste vahel sai liikuda liftiga. Korraks mõtlesin, et peame liisku heitma kohvriga kumb enne sõidab, aga mahutasime end sõbralikult ära. Üllatavaks ja meeldivaks boonuseks oli hotelliketi pakutav lisaväärtus: tasuta joogid ja snäkid kõigis oma keti hotellides, mis teeb Astoteli hotellid eriti atraktiivseks reisijatele, kes hindavad väikeseid, ent olulisi mugavusi.
Päeva teise poole kasutasin ära Hop-on Hop-off bussiga Pariisi uudistades – Big Bus Tours’i poolt sain 24-tunnise pileti. Jõudsin päris palju huvitavat, kaunist ja hämmastavat näha.
Ümberistumine ja kruiisi algus
Pärast hommikusööki ja hotellist väljaregistreerimist suundusin kohvri rataste säästmiseks taksoga Opera bussipeatusesse ja sealt taas Roissybussiga tagasi CDG lennujaama, et ühineda AmaWaterwaysi poolt organiseeritud tasulise transfeeriga. Kõik peale kella 9 saabujad koguti kokku, aeg-ajalt paigutati ringi, loeti üle, karjatati järgmisesse kohta kuni lõpuks kell 14 startisime suure transfeerbussiga Le Havre’i sadamasse.
Lõpuks kohal – kruiisilaev AmaDante
2008. aastal ehitatud AmaWaterwaysi kruiisilaev, mis mahutab 144 reisijat. Le Havre’is algas 7-öine kruiis laeval AmaDante. Jõudes laevale, võeti reisijaid vastu suure soojusega ning kiire sisseelamine pardal aitas kohe õigele lainele häälestuda. Liitusin grupiga, mis oli kokku kutsutud laeva ja firmaga tutvumiseks. Põhjamaade müügijuht Bart Rutten ja tema tüdrukud: 1 Eestist, 1 Leedust, 2 Rootsist, 2 Poolast, 4 Belgiast (vahetusid 2 kaupa poole kruiisi pealt), 1 Taanist, 1 Soomest. Grupi kogunemiskohaks said laeva põhirestoranis (neid ongi vaid 1) meile reserveeritud suur laud ning lounge.
Elurütm oligi selline, et hommikusöök (rootsi laud ja lisaks sai tellida ka menüü alusel), ekskursioon, lõunasöök menüü alusel (kui ei olnud just terve päeva ekskursioonil), ekskursioon, kogunemine lounge`is, õhtusöök menüü alusel, aja veetmine lounge´Is. Söökide ajal olid joogid hinnas, ka vein ning õlu. Enne õhtusööki 1 tund jagati tasuta lounge`is päevakokteile, sai tellida ka tasuta veini-õlut. Samal ajal tegi kruiisijuht Andrea ka kiire ülevaate järgmisest päevast, jagas vajalikku infot. 1 kord kruiisi jooksul sai ette broneerides õhtustada Chief`s dinner’il, eraldi asuvas imelise vaatega väikses restoranis. Teenindus oli seal super, veinivalik ka parim aga pakutav toit jäi paraku maitsetelt tavarestoranis pakutavast alla.
Elasime kõik laeva personaliga ühe koridori peal kõige alumisel tekil. Tavakajutid on kõik sama suurusega, parajad kas ühele reisijale või siis paarile. Pindala on lihtsalt veidi väike twin voodite jaoks. Kõige alumisel ehk piano tekil asuvad laealuse aknaga kajutid.
Teisel ja kolmandal tekil (“Violin” ja “Cello” tekid) asuvad prantsuse rõduga tavakajutid ning prantsuse rõdu ja istumisnurgaga A+ kajutid ning sviidid. Kõiki kajuteid varustatakse jooksvalt veepudelitega. Olemas hommikumantlid ja sussid. Wifi on tasuta ja kvaliteet päris hea.
Kruiis Le Havre’ist Pariisi
Le Havre on sadamalinn Prantsusmaal Normandia piirkonnas Seine’i jõe suudmes. Linn on 2005. aastast UNESCO maailmapärandi nimistus. Kruiis kulges mööda maalilist Seine’i jõge, pakkudes võimalust nautida Normandia maastikku ja külastada ajaloolisi paiku. Ekskursioonid olid reisi lahutamatu osa ja pakuti hulgaliselt erinevaid valikuid.
Mina osalesin järgmistel ekskursioonidel:
- Normandia rannik ja dessantrannad: Ekskursioon viis Normandia dessantrandadele, mis on II maailmasõja ajalooliselt olulised paigad. Külastasime ka Normandia Ameerika sõjaväekalmistut, kus puhkavad tuhanded sõdurid, kes andsid oma elu vabaduse eest. See oli emotsionaalne ja mõtlemapanev kogemus, mis andis sügavama arusaama ajaloost.
- Normandia rannik ja dessantrannad: Piirkond, kus 1944. aasta 6. juunil toimus D-päeva maabumine. Tänapäeval on rannad ajalooliselt oluline külastuspaik.
- Normandia Ameerika sõjaväekalmistu: Kalmistu ja mälestuspaik, mis asub Colleville-sur-Meris, vaatega Omaha rannale. Siia on maetud II maailmasõja lahingutes hukkunud Ameerika sõdurid. Viimasena külastasime Normandia muuseumi. Vaatasime dokumentaalfilmi ja eksponaate.
- Lossid ja aiad: Päev algas elegantsesse Château Ételan’i külastusega, millele järgnes Château de Champ de Bataille, mis on tuntud oma erakordselt kaunite aedade poolest. Mõlemad lossid pakkusid unustamatut sissevaadet Prantsusmaa ajalukku ja arhitektuuri.
- Château Ételan: Ajalooline 15. sajandi lõpus ehitatud loss Prantsusmaal, mida peetakse Prantsusmaa esimeseks Itaalia renessansi stiilis lossiks.
- Château de Champ de Bataille: 17. sajandi arhitektuuriga loss, mille juurde kuuluvad ühed suurimad erapargid Euroopas. Loss asub Normandias Sainte-Opportune-du-Bosc’is.
- Rouen: Roueni linnas osalesin vanalinna- ja degusteerimistuuril, kus sai proovida kohalikke delikatesse nagu juustu, siidrit ja šokolaadi. Roueni keskaegsed tänavad, puitmajad ja Jeanne d’Arci põletamise koht pakuvad rikkalikku kultuurielamust. Normandia ajalooline pealinn ja Seine-Maritime’i departemangu prefektuur, mis on tuntud oma keskaegse arhitektuuri poolest.
- Lossid ja aiapeod: Päev jätkus Château d’Acquigny aedade ja kaljule ehitatud Château de La Roche-Guyon’i külastusega, pakkudes taaskord lummavaid vaateid ja ajaloolist õhustikku.
- Château d’Acquigny: Romantiline loss, mis on kuulus oma suurepäraste aedade poolest ja mida nimetatakse “armastuse lossiks” seoses selle sümbolirohke dekooriga.
- Château de La Roche-Guyon: Kaljudele ehitatud loss, mis asub Val-d’Oise’i departemangus. Lossis on põimunud keskaegse kindluse varemed ja 18. sajandil lisatud elamupool.
- Mesilastalu ja siidritalu külastus: Need ekskursioonid andsid võimaluse heita pilk kohalikule tootmisele, tutvuda mesilaste hingeelu ja koduplaneeringuga ning nautida mett, siidrit ja teisi kohalikke tooteid.
- Bateaux Parisiens’i laevasõit Pariisis: Kruiis kulmineerus Pariisis Bateaux Parisiens’i laevasõiduga, mis pakkus suurepärast võimalust nautida Pariisi ikoonilisi vaatamisväärsusi, nagu Eiffeli torn, Louvre ja Notre-Dame’i katedraal, hoopis teistsugusest vaatepunktist. Laeva jõudes tuli laeva infos tasuda ära kõik nädalaga kogutud arved ning kohustuslik jootraha (meil oli see 125€/inimene). Kes soovis, võis muidugi ka rohkem jootraha jätta.
Kruiisijuhilt said kõik, kes viimasel päeval CDG lennujaamast ära lendasid, lendude väljumiste aegade järgi paika pandud transfeeridele pagasi grupeerimise jaoks värvilised kohvrite eraldussildid.
Õhtul kella 23-ks lappas meeskond kõik päikeseteki toolid, jalgrattad, varikatused ja kaptenisilla madalaimasse asendisse, et viia meid, kliente, 2 silda lähemale tuledega ehitud Eiffeli torni imetlema.
Kruiisi lõpp ja kojusõit
Kruiis lõppes Pariisis. Kell 9 tuli kajutid vabastada, kohvritele värvilised tunnussildid kinnitada ning koridori liigutada, seejärel kohe check-out. Kõigil oli vajadusel võimalus lounge`is ja päikesetekil kauem viibida ning kasutada laeva teenuseid (snäkid, kohvi-tee-vesi, wc) mugavalt kuni lennujaama transfeerini või muul moel lahkumiseni.
Minu tagasilend oli Beauvais lennujaamast ja sinna transfeeri ei pakuta. Pidin lennujaama omal käel liikuma ja teekond sadamast Pariisi Beauvais’ lennujaama osutus pehmelt öeldes pingeliseks. Varem valmis planeeritud ja ostetud bussipilet tühistati. Sain lihtsalt e-kirja, et ülemüük ja “Teie pilet on tühistatud”. Beauvais lennujaam asub ca 100 km Pariisist ja takso oleks läinud liiga kalliks. Tegin uue plaani. Takso Saint Denis Univeriste (ca 22km sadamast) bussijaama, sealt buss lennujaama. Startisin laevalt varakult, sest mulle meeldib pigem varem kohal olla. Ja hea, et seda tegin. Taksot pidin sadamas 40 min ootama ja bussisõidul oli teel väga suur ummik. Vaatamata nendele takistustele jõudsin lennuväravasse siiski pealemineku alguseks. Liigne sõiduks võetud 1 tund päästis napilt. See kogemus on oluline meeldetuletus nii endale kui klientidele – reisimisel ei ole kunagi välistatud plaanide A, B ja vahel ka C ning lisaaja vajadus.
Lend Ryanairi otselennuga Beauvais-Riia sujus kenasti ja aeg läks kiirelt. Pardal olin nagu “Teleturul”, sest pardameeskond tegeles kogu lennu aja müügiga. Süüa, juua, kosmeetikat, loteriipileteid ja jälle juua jne.
Kokkuvõtteks ütlen ausalt, et ootused said kuhjaga ületatud ja jäin väga rahule.
Huvitav seik ka veel lõppu. Kui laevalt lahkumist viimasel päeval ootasin, hakkasid juba uue kruiisi reisijad vähehaaval pardale saabuma. Nende hulgas ka 2 eestlast, ema ja tütar. Aastaid neil silma järgi nii umbes 60 ja 35. Andsin neile märku, et olen ka Eestist ja vestlesime veidi. Nad olid AmaWaterwaysi korduvreisijad, sest neile sobib selline nende sõnul laisk, mugav ja maailma avardav reisimisviis.
Kui AmaWaterways jõekuriis on midagi, mida sooviksid oma pilguga üle vaadata, siis vaata pakkumisi või anna meile teada ja leiame Sulle sobivaima! 😉
Teemad















