Airbnb siseneb reisikorraldajate turule, kuna pahaaimamatud kliendid annavad selleks võimaluse

19.06.2019
estravel

“Ei midagi uut siin päikese all,” ohkas meie uudistetoimetaja, kui luges Airbnb uudist sisenemisest nn Adventure/Experience turule. Tegemist pole millegi muuga, kui 200 aastat vana ettevõtlusliigiga, kus reisikorraldaja (tour operator) kogub rühma inimesi ja viib nad korraga midagi vaatama või kogema. Sest koos seda teha on teadagi odavam, kiirem ja turvalisem.

“Järjekordne inimeste narrimine,” kommenteeris uudist Estraveli juhatuse liige Aivo Takis. “Suur Ameerika internetiplatvorm annab oma tuntud nime abil näilise OK-templi (juriidiliselt seda andmata!) mingile eraisikust amatööri poolt välja lubatud reisipaketile, mis ei kuulu ei tarbijakaitse, ei turvanõuete, ei kohustusliku kindlustuse alla ega oma ka mingit tegevusluba. Samal ajal on samas linnas/riigis tegutsevad professionaalsed reisikorraldajad sunnitud kõiki nõudeid täitma ja vastutama oma tegevuse eest.”
Takis tõi selle kohta ka ühe lihtsa näite: “Kui Kairo turul astub sinu juurde pealetükkiv tundmatu kohalik, kes pakub sulle lisaks hashipiibule ka kolmepäevast paadireisi Niilusel ettemaksuga, siis sa põgened ta eest ära. Aga kui seesama kohalik “varrukamees” sulle sama asja airbnb.com lehe kaudu, pakub 20% kõrgema hinnaga (Airbnb vahendustasu – toim) – miks peaksid sa siis teda usaldama? Airbnb ei vastuta ise ju millegi eest, lihtsalt nimi kõlab tuttavalt…”
Airbnb muinasjutulist pressiteadet saad lugeda siit.

Kommentaarid: