Elamusreis Aafrikas

13.01.2011
Helena Parmask

Sissejuhatuseks tahaksin avaldada ühe laheda saladuse. Nimelt on Estraveli valikus mõned eriti ägedad tooted, mis laiemale üldsusele (veel) väga tuttavad ei ole. Üks selline on rahvusvaheline reisikorraldaja GAP Adventures, kelle erialaks on põnevad ja teistsugused ringreisid üle maailma.

GAP-i tuuride grupid on väikesed (maksimaalselt 10-15 inimest) ning koosnevad erinevatest rahvustest, nii et juba seltskond ise on tavaliselt osa vaatamisväärsustest.

Majutus toimub enamasti lihtsates, kuid puhastes kohalikes hotellides või külalismajades. Liikumine sihtlinnade vahel toimub kombineerituna ühistranspordist ning tellitud transfeeridest jne. Ühesõnaga, need ringreisid on mõeldud pigem seiklusvalmile reisisellile!

Nüüd on mul hea meel rääkida meie kliendist Toomasest, kes käis koos GAPiga Aafrikas Tansaanias safarireisil.

Toomas kirjutab oma reisist: “GAP on väga heal tasemel safarikorraldaja. Kõik on läbimõeldud, tegijad on professionaalid, autod tasemel. See on tegelikult väga oluline, sest teeolud on tihti kehvad ning korralik tehnika on hädavajalik, et oleks üldse võimalik ringi liikuda.

Alustasime oma ringsõitu Lake Manyarast, mis oli väga hea sissejuhatus kõigele, mis ees ootab. Nägime kohe palju loomi ja olime vaimustuses kuni…  jõudsime Serengetisse. See, mida nägin siin, ei olnud lihtsalt võrreldav mitte millegi varasemaga. Suur tühjus ja avarus, mis vaheldub akaatsiatega. Loomad, kes tulevad ja lähevad (migratsioon oli alanud ja tuhanded loomad olid kohale jõudnud). Kiskjad, kes oma toimetusi teevad: lepoard üritab pojakest õpetada, emalõvid jahivad jne. Lõpetasine Ngorongoros, mis on samuti muljetavaldav paik. Lihtsalt ülivõimas, ma olin ja olen sellest kohast väga vaimustuses!

Ööbisime telkides, laagriplatsidel, mis ei olnud kuidagi piiratud. Öösel liikusid ja häälitsesid loomad. Samuti superelamus, sest tunned, et oled osake loodusest!

Kui tagasi jõudsin, veetsin veel mõne päeva Arusha National Parkis, tegime jalgsimatka vihmametsas ja ronisime Mount Merule. Aga tulevikuks soovitus: peale safarit sõida kohe koju või mine Zansibarile lõõgastuma, sest oled loomadest ja loodusest nii emotsioone täis, et ei suuda enam midagi vastu võtta. Lihtsalt, liig on liig.

Veel tahan rääkida kohalikest inimestest. Ühelt poolt on seal suur-suur vaesus, teiselt poolt sotsiaalsus – hoitakse kokku ja toetatakse teineteist. Lapsed on lihtsalt võrratud, suured-suured silmad, nägu naeru täis. Mõtlevad ise, kuidas ja millega mängivad. Neil on positiivses mõttes fantaasiat! Viisin kaasa laste- ja beebiriideid ning mänguasju. Väike asi, aga tundsin ennast natuke paremini, et vähemalt kuidagi sain aidata.

Kokkuvõtteks, ma ei oska ennast paremini väljendada, kui et see, mida otsima läksin, selle ka leidsin!”

Fotod metsikust loodusest, mis Toomas meile saatis, olid nii imeilusad, et võttis pisara silma.

Kui selline Aafrika safari on ka sinul mõttes mõlkunud või otsid huvitavat ja lihtsakoelist seiklust mõnes muus maailma piirkonnas, anna meile teada, sest GAPi reisid toimuvad Antarktikast Austraaliani!

1. [...] olen juba korra varem kirjutanud ühest oma lemmiklapsest meie reisivarasalves – rahvusvahelisest reisikorraldajast GAP Adventures [...]