Liigu sisu juurde

24/7 klienditeenindus

(+372)626 6266

Küsi reisikonsultandilt

Otsi Estraveli lehelt
Populaarsed otsingud
Tagasi blogisse

Ilmast tingitud tõrked lennuliikluses – millised on reisija õigused?

21.01.2013
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi.

Talvine ilm häirib jälle Euroopas lennuliiklust. Kuna kehvas ilmas meie laiuskraadidel ei ole kahjuks midagi ebatavalist, avaldame tegevusjuhendi, mida iga lennureisija ilma tõttu tekkinud reisitõrgete korral teadma peaks.

  • Kontrolli oma lennu toimumine üle vastava lennujaama või lennufirma kodulehelt internetist. Ilmaolude etteprognoosimine on keeruline ja muutusi lennu staatuses võib ette tulla ka vahetult enne väljumist.
  • Kui asud lumetormi piirkonnas, varu ka lennujaama jõudmiseks tavapärasest oluliselt kauem aega.
  • Kui Su lend on tühistatud või üle 5 h edasi lükatud, võid reisist loobuda ja kasutamata piletiosa eest raha täies mahus tagasi saada vaatamata hinnareeglitele.
  • Tühistatud lendudele pileteid omavatele reisijatele peab lennufirma pakkuma alternatiivseid lennuvõimalusi omal äranägemisel (kui reisist loobuda ja raha tagasi saada ei soovita). NB! See kehtib AINULT samal piletil olevate lendude piires. Lennufirmal puudub igasugune vastutus eraldi piletil lennu- või mõne muu transpordiühenduse eest.
  • Kui pakutud alternatiivne lennuvõimalus ei rahulda, võib reisitõrkekindlustuse olemasolul osta ka uue pileti ja küsida vana pileti eest tagasisaadava raha ja uue pileti võimaliku hinnavahe hüvitamist kindlustusseltsilt kindlustuskatte piires. Samuti on üksnes reisitõrkekindlustusest abi eraldi piletitega reisimise korral.
  • Alates 2 h hilinemisest peab lennufirma pakkuma reisijale ka EL määruses 261/2004 ettenähtud hoolitsust muuhulgas söögi ja ööbimisvajaduse korral majutuse näol. Juhul kui on tegemist paljude lendude suuremahulise graafikust kõrvalekaldumisega ei pruugi lennufirmalt kohapeal abi saamine reaalselt õnnestuda. Sellisel puhul võib vajalikud kulutused ka ise teha, kuludokumendid alles hoida ja paluda nende hüvitamist lennufirmalt tagantjärele.
    NB! Samas määruses ettenähtud muid rahalisi kompensatsioone ei ole võimalik saada, kui lennu ärajätmise põhjustasid erakorralised asjaolud – siia alla liigituvad paraku ka keerulised ilmastikuolud.

 

Teemad