Liigu sisu juurde

24/7 klienditeenindus

(+372)626 6266

Küsi reisikonsultandilt

Estravel müüb enamiku low-cost-lennukompaniide lende. Tallinnasse lendab kõige tihedama graafikuga Euroopa suurim säästuvedaja Ryanair, aga samuti Wizzair, Norwegian, Transavia France ja Eurowings.

Siinselt turult on lahkunud Easyjet ja Vueling, aga muudest riikidest algusega saab ka nende lende jätkuvalt osta.

Mida odavlennufirmaga reisi planeerides silmas pidada?

  • Lihtsalt broneerimine ei ole enamasti võimalik, ainult kohene ost. Seega võiks pakkumist küsides arvestada, et ostuhetkeks võib konkreetse lennu hind juba muutunud olla.
  • Ainsana toetab jätkuühendusi (vaid oma lendudel) Norwegian. Teised müüvad ainult punktist-punkti-ühendusi. Soovi korral saab osta mitu järjestikust low-cost-lendu, aga juriidiliselt on tegemist eraldi veolepingutega, mis tähendab, et pagasi olemasolul tuleb selle eest maksta igal lennul eraldi ja äraantav kohver tuleb igas lennujaamas välja võtta ning läbida uus turvakontroll. Ka võimalike graafikumuutuste, hilinemiste või tühistamiste puhul kehtib lennufirma vastutus vaid ühe lennu piires. Sestap on oluline jätta lendude vahele pikad vahed ja osta juurde piisava kattega reisitõrkekindlustus!
  • Mõnes linnas võivad kasutatavad lennujaamad olla teisejärgulised, tagasihoidlikuma taristu ja piiratumate maismaatranspordi ühendustega. Näiteks Londoni Stanstedi ja Lutoni lennujaamas puudub transiittsoon. Ehk sealt kaudu edasilendu planeerides tuleb isegi käsipagasiga reisides riiki siseneda. Mis muidugi eeldab passi olemasolu ja vajadust täiendavates järjekordades seista.
  • Low-cost-lennuettevõtete poolne lisatasude küsimine on legendaarne. Euroopas maksab keskmine reisija nt Ryanairi puhul algsele piletihinnale enam kui 50% lisatasudena juurde, USA-s aga Spiriti lennu puhul isegi üle 100%. Et üllatusi vältida, tasuks kohe valida hind, mis vajalikku juba sisaldab.

Sarnaselt traditsioonilistele lennuettevõtetele pakuvad ka säästufirmad 2–4 erinevat hinnaklassi. Kõige odavam peibutushind sobib kokkuhoiurežiimil olles, sest seal ei sisaldu isegi käsipagasit ja mitme koosreisija puhul on garanteeritud lennukis eraldi istuma sattumine, kui istekoha eest eraldi ei maksta. Mõnevõrra kallimalt on saadaval ka pagasit ja istekohavalikut sisaldavad hinnad, mis on enamasti parem valik.

Tasub arvestada

  • Lennujaama letis lennule registreerumine võib samuti olla seotud lisatasuga (v.a kallimate hinnaklasside puhul), sellepärast tuleks check-in teha lennufirma veebilehel või äpis.
  • Pardateenindus lennukis on tasuline ja sagedase lendaja boonuspunktide kogumine ei pruugi olla võimalik.
  • Tagasimaksed pole enamasti võimalikud, küll aga lennukuupäevade muutmine lisatasu eest.

Odavlennufirmad pakuvad siiski kohati ajaliselt üsna mugavaid ühendusi sihtkohtadesse, kuhu muude alternatiividega jõudmine võib olla oluliselt kulukam või aeganõudvam. Ja kindlasti ei tehta kompromisse lennukite hoolduse ega lennuturvalisuse arvelt!

Artikkel on ilmunud reisiajakirja Traveller sügis-talv 2024 numbris.

Teemad