Nordica vahetab strateegilist partnerit

16.11.2016
Estravel

Alates 19. novembrist kannavad Eesti lennufirma Nordica lennud senise Adria Airwaysi (kahetäheline kood JP) asemel LOT Polish Airlinesi (kood LO) lennunumbreid. Nordica otsustas mitte pikendada aasta kestnud koostööd Sloveenia lennufirmaga ja valida strateegiliseks partneriks Ida-Euroopa suurima, Poola lennufirma.

Reisijate jaoks see esialgu erilisi muutusi kaasa ei too, lende opereeritakse samade lennukitega ja samade meeskondadega. Reisibüroodele on aga viimased nädalad toonud palju tööd piletite ümbervormistamisega (mille eest nt Estravel oma klientidel lisaraha ei küsi).

Sarnaselt Adriale kuulub LOT lennufirmade ühendusse Star Alliance, ehk jätkuvalt on võimalik kõigi liikmeslennufirmade boonuskaartidega Nordica lendudel punkte teenida.

Pardateeninduse kontseptsioonis väikesed muutused siiski toimuvad. Neist ehk negatiivseim on tasuta istekoha ettereserveerimise võimaluse kadumine – LOT-i numbriga lendudel on istekohavalik paraku tasuline.

See-eest hakatakse pakkuma nn paindliku turistiklassi teenust. Sinna pileti ostnud klient lendab lennukis koos äriklassi reisijatega eespool kardinat ja saab pardal tasuta süüa-juua (kuid ei saa lennujaamas äriklassi ootesaalidesse tasuta sissepääsu õigust ega garanteeritult tühja kõrvalistet lennukis).

Tulevikus avab Nordica ja LOT-i koostöö loodetavasti enam võimalusi nii kaug- kui lähilendudeks läbi Varssavi. Tegemist on hea potentsiaaliga transiitlennujaamaga, aga senine lennugraafik pealelõunaste väljumistega Tallinnast ja hommikustega Varssavist ei ole ärireisijatele just väga atraktiivne. Varssavi lendude sagedus tõuseb juba novembrist kahe väljumiseni päevas, paraku tuleb hommikusi Tallinnast väljumisi ja õhtuseid tagasitulekuid ikka veel oodata.

Veel üks märk muutustest on lennukitepargi parem ärakasutamine, mis muidugi ka reisijale enam valikuvõimalusi pakub. Näiteks hakkab LOT-i seni kallil Arlanda lennuväljal ööbinud Varssavi-Stockholm lennuk tegema täiendavalt hilisõhtust reisi sealt Tallinna ja varahommikul tagasi Stockholmi. Nii on võimalik lennufirmal teenida raha täiendavate väljumiste pealt ja säästa ka lennuki parkimise ja meeskonna majutamise kuludelt.

Kommentaarid: