Soovitused Lufthansa ärajäävate lendudega reisijatele

08.09.2015

Eesti suurim reisibüroo Estravel soovitab, kui võimalik, siis oma lend edasi lükata ja seda saab teha tasuta. Reisijatel, kes soovivad piletist loobuda, tuleb taotleda tagasimaksu reisibüroost, kust pilet on ostetud. Kui reisijal on olemas kehtiv streikide ja pankrottide vastase lisakaitsega reisitõrkekindlustus, maksab kindlustusselts kinni võimaliku vahe olemasoleva pileti eest tagasisaadava raha ja uue pileti maksumuse vahel. Lisainfo saamiseks tasub pöörduda oma reisikonsultandi poole.

Estraveli kliendid saavad helistada ka Estraveli 24h tasuta reisiabi telefonil 6 266 266.

Estravel pani kirja 5 soovitust, millest võib kasu olla, kui lend streigi tõttu ära jääb:

1. Lennu staatust saab jälgida Lufthansa kodulehel – kontrollige oma lennu number igaks juhuks üle.

2. Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EÜ) nr 261/2004 reguleerib reisija õigusi ja lennufirma kohustusi lendude hilinemiste või ärajaamise korral. Steik on määruse mõistes kindlasti erakorraline asjaolu, mis tähendab, et lennu ärajäämise eest ettenähtud rahalist kompensatsiooni ei maksta.

Küll aga ei vabasta määruse sõnastus lennufirmasid reisijale hoolitsuse pakkumise kohustusest ka erakorraliste asjaolude puhul. Hoolitsus tähendab määruse kohaselt eelkõige ooteajaga võrreldes piisavat sööki ja majutust, samuti transporti lennujaama ja majutuskoha vahel. Kuna lennufirmal ei pruugi reaalselt piisata tööjõudu selleks, et suurele arvule reisijatele majutust broneerida ja söögitalonge jagada, soovitame vajadusel need kulud mõistlikkuse piires ise teha ja kuludokumendid alles hoida. Tagantjärele võib määrusele 261/2004 viidates paluda lennufirmalt nende hüvitamist.
Määruse täieliku sisuga on võimalik tutvuda siin.

3. Kui ajagraafik ja rahakott võimaldavad, siis võib streik anda hea võimaluse sihtkohas veidi pikemalt ringi uudistada. Euroopa lõunapoolsemates linnades on juba mõnusalt soe, nii et miks mitte veeta nädalalõpp veel reisil ning broneerida lend ümber – kui  Lufthansa lennud taas graafikujärgselt toimuvad ning on vabu kohti, siis saab pileti uuele lennule ümber vahetada ilma lisatasu maksmata. Uus lennuaeg tuleks välja valida ja broneering teha esimesel võimalusel – seda saab teha otse lennufirmaga kontakteerudes või oma reisikonsultandi kaudu.

4. Kui ajagraafik pikemat sihtkohas viibimist ei võimalda, siis tuleb soetada pilet teise lennufirma lennule. Sel juhul on abi streikide ja pankrottide vastasest kindlustusest, mida Eesti kindlustusseltsidest pakub Salva. Kel streigivastase kaitsega kindlustus vormistatud, saab uue pileti ja ära jäänud lennu vahelise hinnavahe kindlustusseltsilt tagasi.

Tavapärased reisikindlustused streikide vastu ei kaitse. Sellisel juhul tuleb osta uus pilet, mis võib vahetult enne reisi algust ostes olla üsna kulukas. Lufthansalt saab tagasi ära jäänud lennupileti summa, kuid pikalt ette ostetud edasi-tagasi piletid on enamasti tunduvalt soodsamad.

5. Kõikide küsimuste puhul saab head nõu meie 24/7 tasuta reisiabi telefonil 6 266 266, kuhu helistades on vaja teada oma tellimuse numbrit, sest selle abil saame kõige kiiremini infot otsida ja broneeringu ümber vormistada. Kui Sinu reis veel alanud pole, siis on lubatud nii kuupäevade muutus hilisemaks ajaks kui ka soovi korral piletiraha tagasisaamine täies mahus.