Liigu sisu juurde

24/7 klienditeenindus

(+372)626 6266

Küsi reisikonsultandilt

Otsi Estraveli lehelt
Populaarsed otsingud
Tagasi blogisse

Valus õppetund: kuidas ma üritasin internetist ostetud lennupiletil nime muuta

06.05.2019
Estravel
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi.

Estraveli klient Mart S. Tallinnast kirjeldab, kuidas tühisena tundunud inimlik eksimus seadis küsimärgi alla kaheksa inimese puhkusereisi Ameerika Ühendriikidesse.

Mulle kui kogenud reisisellile pandi ülesandeks jälgida internetiavarustes lennupiletite hindu ning broneerida kaheksa inimese piletid Tallinnast Miamisse. Märtsi lõpus tuligi Finnairi kampaania, milles pakuti selle marsruudi hinnaks 480 €. Sõpradelt nõusolek käes, asusin tegutsema – nagu kõigil eelnevatel kümnetel kordadel, kui ise internetist pileteid bronninud olin.

Siin tuli aga mängu rutiini ja uue broneerimissaidi kohtumise traagika. Nimelt erinevalt kõigist teistest lehekülgedest küsib MyTrip kõigepealt reisija perekonna- ja seejärel eesnime. Ja loomulikult ma seda ei märganud, vaid täitsin kohusetruult kõigi kaheksa reisija andmeväljad – eesnimi perekonnanime väljale ja vastupidi – ning tegin makse!

Kui olime lennupiletid kätte saanud, lasime need igaks juhuks üle vaadata Estraveli töötajal, kes juhtis tähelepanu nimede valele järjestusele ja et enne äralendu tuleb see kindlasti korrigeerida.

Kuna reisini oli piisavalt aega, saatsin paar kuud hiljem MyTripile, muutmistaotluse, mis andis vastuseks: „Täname, et kontakteerusite, aga eelisjärjekorras teenindame neid, kelle lennuni on kuni 48 tundi.“.

Paar kuud hiljem teatati, et nimede muutmine polevat võimalik, kuid nad lisasid märke, et nimed korrigeeritaks check-in´is. Soovisin lähemat selgitust. Samas tundus aega ikka veel olevat, kuna lennuni jäi üle poole aasta.

Kolm kuud hiljem kontakteerusin taas MyTripiga ja sain vastuseks automaatteate.

Kuu aega hiljem laekus e-posti teel vastus, et lennufirma keelab neil nimede korrigeerimise ning soovitatakse võtta ühendust British Airwaysiga (BA). Lennufirmasse helistades kuulsin, et kui MyTrip on võtnud broneeringu vastu, saab BA teha muudatusi vaid MyTripi nõudel.
Aega tundus ikka veel olevat piisavalt, vahele tulid jõulueelsed saginad.

Lootus säilis viimase hetkeni…

Helistasin MyTripile, kui reisini oli jäänud täpselt üks kuu. Vastas keegi neiu, kes pärast probleemi ärakuulamist suunas mind juba müügiagendi jutule, kelle arvates polnud asi keeruline. Ta pani mind ootele, kontakteerus enda sõnul BA-ga ning palus saata passikoopiad. Oli üsna veendunud, et 48 tunni jooksul saadab BA mulle korrigeeritud piletid. Aga ei saatnud.

Järgmisel päeval tuli MyTripist meil teatega, et nimede muutmist pole siiski võimalik teostada ja tuleb võtta ühendust BA-ga, mida ma selleks ajaks olin juba korduvalt teinud ja kes järjekindlalt keeldus minu kui reisijaga vestlemast, sest pileti muutmise nõude saavat esitada vaid MyTrip. Jutust koorus siiski välja veel üks probleem – teine lennufirma. Kuna pool reisist pidi toimuma Finnairiga, ei saavat BA nimesid muuta.

Nädal hiljem uurisin, millise summa MyTrip tagastaks, kui pean uued piletid ostma. 18,28 € reisija kohta.

Paar päeva hiljem teadsid kõik MyTripi töötajad minu nime ja probleemi. Olin nad vist täiega ära tüütanud, sest nad küsisid minult 160 €, et esitada nimeuutmistaotlus BA-le. Tundus üsna paljulubav! Ja kõik pidavat toimuma maagilise 48 tunni jooksul.

Kahjuks selgus järgmise 48 tunni pärast, et nime muutmine polevat siiski võimalik. BA süüdistas Finnairi broneerimissüsteemi sünkroniseerimatust nende omaga. Meil aga sellest kergem ei hakanud, sest pidanuksime järgmisel päeval lendu alustama.

Siis aga saime esimest korda konkreetse vastuse, et need piletid on täiesti kasutud. Viimase hetkeni uskusime, et näiliselt nii lihtne protseduur ehk lennupiletite nimevahetus on võimalik, kuna kohad lennukis olid ju olemas. Reisi ei saanud me ka ära jätta, sest kahenädalane maapealne programm oli ette makstud.

Seepärast oli vaja kiirelt tegutseda ning pöördume Estraveli poole ja palusime leida uued piletid.

Järgmisel läks lahti täielik triller! Nii mina kui ka Estravel üritasime MyTripile selgitada, et eelmised piletid tuleb vabaks lasta, sest muidu ei saa uusi pileteid sellele lennule ära vormistada.

Pärast reisi teatas MyTrip, et kuna nendepoolne teenustasu piletite tühistamise eest on 344 €, ületab see piletitest tagasisaadava summa ning mul ei tasugi mingit laekumist oma kontole oodata.

Kokkuvõtteks

1.

Eelista usaldusväärset kodumaist reisibürood, mitte anonüümset online-reisibürood.
2. Kui siiski otsustad kasutada broneerimist internetist, loe hoolega, mis infot mingile väljale tuleb sisestada.
3. Internetist broneerimisel püüa kasutada tuttavaid vahendajaid, siis ei tule andmete sisestamisel hiljem kalliksosutuvaid vigu.
4. Oleme väga tänulikud Estraveli reisibüroole ja Anne Samlikule, kes personaalselt aitas meie gruppi väga operatiivselt, professionaalselt ja pühendunult. Ilma nende abita poleks see reis enam võimalik olnud.
5. Tänu Annele ja Estraveli töötajatele läksime Tallinna Lennujaamast reisile sooja ja hooliva tundega, et meid ei jäetud meie murega üksi, vaid meid teenindati täiuslikult kõige vajalikuga nii füüsiliste piletite kui infoga
6. Kogu protsessi käik pani tugevalt proovile ka meie sõpruse. Tõeline sõprus elab üle ka kõige suuremad katsumused ja saab seeläbi ainult tugevamaks minna.
7. Ma ei soovita mitte kellelegi seda protseduuri kogeda ega järele teha!

Autori täisnimi on Estravelile teada.

Teemad