Evelini reisilugu: Türgi

13.05.2021
Evelin Maddison, Estraveli ärikliendihaldur

Kui kevad on veninud pikale, siis nädal sooja päikest on väga kosutav. Täna on väga huvitav ja kordumatu aeg reisimiseks, aga kas on ka turvaline ja mõistlik?! Ma usun küll, ja nagu kõige muuga siin elus, siis kõike võib aga mõistlikult ja vastutustundlikult!
Türgis tundsime väga turvaliselt.

Meie Türgi reis pidi toimuma tegelikult juba 2020. a mais ning algselt oli meil valitud hoopis hotell Club Turan Prince World. Paraku reisi toimumise hetkeks ei olnud Club Turan veel avatud ning meile pakuti asendushotelli. Peatusime Rubi Platinum Spa Resort & Suites ja jäime hotelliga väga rahule. Rubi Platinum on väga ilus ja elegantne hotell. Olemas oma lahesopp liivarannaga, välibasseinid, sisebassein, veepark ja mänguväljak pisematele koos karusellidega. Tasub kaasa võtta ujumisprillid või mask, sest meres on võimalik kalu vaadelda. Merevesi on ca 21 kraadi ning kuumal ilmal mõnusalt jahutav. Basseinivesi on paar kraadi soojem.
Spordisõpradele on korralik jõusaal, tenniseväljak, korvpalliväljak, minigolf ning kord päevas toimub õues aeroobne rühmatrenn (kangoo jump või mini trampoline fitness).

Hotelli saabudes desinfitseeritakse kõik kohvrid üle ning peauksel on automaatne kehatemperatuuri mõõtja. Sööma minnes mõõdetakse samuti temperatuuri. Kõik hotelli töötajad kannavad maski ja visiiri. Hügieeni osas ollakse väga hoolsad. Külastajaid on pigem vähe ning basseini- ja rannatoole saab vabalt valida. Ka söömas ei tekkinud tunglemist ning kõigil oli lahedalt ruumi. Hotelli internet toimis laitmatult igal pool.

Juba esimesel õhtul tegime väikese jalutuskäigu hotelli lähiümbruses. Üldine kord on, et kui lähed hotelli territooriumilt välja, siis peaks mask olema ees. Kuna inimesi liikus väga vähe ning ohutus kauguses, siis maski hoidsime lihtsalt käepärast ning kasutasime vastavalt vajadusele, nt poodi minnes. Üksikud poed on avatud 10.00-17.00. Linnapilt on tavapäratult tühi, mis muudab reisielamuse kordumatuks.

Selleks, et päevitamisega mitte liiga teha, otsustasime vahelduseks rentida auto ning avastada lähiümbrust omal käel. Kuna meie reisiseltskonda kuulusid ka väikesed lapsed vanuses 4 ja 6, siis leidsime, et autorent annab meile ajaliselt vabamad käed liikumiseks ja avastamiseks. Autorent oli meil 48 tunniks ehk siis kaheks päevaks. Google maps’i kasutamiseks väljaspool hotelli ostsime juba lennujaamas internetikaardi. Mahuga 20GB maksab ca 20 eurot.

Mida me siis nägime?!
Manavgat Waterfall tundus piltide järgi ilus koht ning vaatasime selle oma silmaga üle. Peab tunnistama, et peale selle ühe kose ei ole seal suurt midagi vaadata.

Side antiiklinnast olime kuulnud ja algselt tundus, et võibolla see lastele erilist huvi ei paku aga just lapsed arvasid, et me võiks seal siiski jalutada ja ringi vaadata. Lõpuks külastasime Side antiiklinna kahel päeval. Lisaks antiikvaremetele on seal ilus linnaosa, mis kulgeb kuni sadamani. Võib vaid ette kujutada, mis melu seal toimus enne 2020. aastat. Hetkel on näha vaid üksikuid liikujaid ning lapsed said vabalt joosta ilma, et peaks muretsema, et nad rahvamassi ära kaovad. Mitmeid hooneid renoveeritakse, et tulevikus olla valmis turistide vastuvõtmiseks tavapäraselt.

Alanya jäi meie hotellist 24 km kaugusele ja võtsime plaani sealt läbi sõita. Peab tunnistama, et olime perega esmakordselt Türgi puhkusereisil ja peale sooja suve nautimise meil erilisi ootusi ja plaane reisiga ei olnud. Seda enam üllatas Alanya oma Euroopaliku oleku ja imeliste vaadetega. Autosõit Alanya kindluseni pakub uskumatuid vaateid ja paneb kõrgust kartvaid kiljuma. Võimalik on mäele sõita ka gondliga aga hetkel on see suletud. Kuna esimesel päeval jõudsime Alanyasse peale kell 17.00 õhtul, siis oli kindlus juba suletud ning tulime järgmisel päeval tagasi. Kindlusest avanevad veelgi paremad vaated, nii populaarsele Kleopatra rannale kui tervele Alanya linnale. Olles juba imeliste vaadete lainel, otsustasime teha ka mägedes ühe vaadete nautimise sõidu. Avastamist Alanyas jagub!

Turismitöötajana pakkus mulle muidugi huvi algselt valitud hotell Club Turan Prince World ning see, millest me siis täpsemalt ilma jäime. Kuna meil oli auto kasutada, siis otsustasime sealt läbi sõita ja oma silmaga üle vaadata. Saime auto parkida üsna ranna lähedale ning jalutada hotelli randa, mis oli pikk ja lai rannariba. Jalutasime ka hotelli alale ning kuna keegi meid noomima ei tulnud, siis jätkasime õuealaga tutvumist. Tundus, et hotellis käisid toimetused peatseks avamiseks. Oli näha vähest liikumist ja arutelusid toitlustuskohtade juures. Club Turan oli ilusa suure territooriumiga. Perepuhkuseks tundus ideaalne, lastele oli üsna suur lõbustuspargi ja veepargi ala, mitmed basseinid ja söögikohad. Võibolla järgmisel korral õnnestub selles hotellis peatuda :)

Nautisime väga päikselist Türgit!

Need, kes ei soovi pärast Eestisse saabumist 10-päevast liikumisvabaduse piirangut, võivad teha koroonaviiruse PCR testi juba välisriigis, kuni 72 tundi enne Eestisse saabumist. Türgis maksab test 25 € ja testija tuleb ise hotelli. Eestis olles on siis võimalik pärast välismaal tehtud esimest testi teha teine test. Selleks on vaja helistada avaliku testimise kõnekeskuse piiriületajate numbril 6780000 (E-R 9.00-17.00) ja ise aeg testile broneerida. Inimene vabaneb 10-päevasest liikumisvabaduse piirangust ennetähtaegselt, kui mõlema testi tulemused on negatiivsed. Eestis tehtav teine test on tasuta!

Reisipakkumisi vaata Estraveli pakettreiside otsingust.