Islandi vulkaanipurskega seotud reisikahjude hüvitamine

29.04.2010

Kui Islandi tuhapilv on mõjutanud ka teie hiljutist reisi, on teil tõenäoliselt võimalus taotleda mõningate kulude hüvitamist. Oleme jaotanud võimalikult kulud nelja gruppi vastavalt sellele, kas ja kellelt on õigus hüvitust taotleda.

1) Estravelist ostetud lennupiletid, mille puhul vähemalt üks lend tuhapilve tõttu ära jäi, või toimumata jäänud pakettreisid

Hüvitust saab küsida meilt. Estravel tagastab raha proportsionaalselt lennupileti kasutamata jäänud osaga ning samuti tagastame pakettreisi maksumuse, millest reisikorraldaja võib kinni pidada omapoolsed bürookulud.

NB! Tagastus ei pruugi olla võimalik, kui konkreetse pileti lennud siiski toimusid, aga reisija neid ükskõik mis põhjusel ei kasutanud. Sellisel puhul tuleb tagastamisel lähtuda konkreetse pileti hinnareeglitest.

2) Pärast lennu tühistamist tehtud kulutused majutusele, söögile ja kohalikule transpordile linnas, kust algama pidanud lend ei väljunud

Kui tegemist on Euroopa Liidu lennufirmaga või Euroopa Liidu sisese lennuga, kehtib Euroopa Liidu määrus 261/2004 lennureisijate õigustest. Selle määruse kohaselt peab lennufirma lennu tühistamisel tagama reisijale ooteajaga võrreldes piisavalt süüa, majutuse ning transpordi lennujaama ja hotelli vahel. Vastavate kulude katmist võib kuludokumentide olemasolul taotleda otse lennufirmalt.

NB! Tegemist on vahetult reisija ja lennufirma vahelise suhtega. Estravel ÜHELGI JUHUL selliseid taotlusi ei vahenda.
Allpool on toodud Eesti turul enim kasutatavate lennufirmade kontaktandmed hüvitamistaotluste esitamiseks.

Estonian Air
http://www.estonian-air.ee/kontakt&tab=contact

Finnair
http://www.finnair.com/finnaircom/wps/portal/Redirector?target=Finnair.Travel.FeedbackForm&locale=en_FI

Lufthansa
Lufthansa German Airlines
Lennujaama tee 2
Tallinn 11101
Tel +372 6058 185
e-mail TLLTEAMMAILBOX.GA@DLH.DE

Air Baltic
Air Baltic Corporation
Estonia pst. 1/3, Tallinn 10143
e-mail tallinn@airbaltic.com

SAS
SAS
Rävala 2
10145 Tallinn
customerrelations@sas.se

Czech Airlines
Czech Airlines – Customer Relations
P.O. Box 51
160 08 Prague 6
Czech Republic
Box.CMR@csa.cz
http://www.csa.cz/en/portal/passengers/customer_support/complaint_form.htm

3) Majutus- ja transpordikulud väljaspool Euroopa Liitu (kui ärajäänud lendu ei pidanud teostama Euroopa Liidu lennufirma)

  • Eraldi lennu- või muu transpordipiletid, mida ei olnud võimalik kasutada seoses ühenduslendude mittetoimumisega.
  • Muud kasutamata jäänud reisiteenused sihtkohas (majutus, autorent vms).
  • Uued piletid reisi jätkamiseks või koju tagasi pöördumiseks (kui lennufirmalt sellekohast abi ei saadud).
  • Ärajäänud pakettreisi raha tagastamisel kinnipeetud bürookulud.

Kõigi selliste kulude hüvitamist kindlustussumma piires võib taotleda kindlustusfirmalt. Seda loomulikult eeldusel, et reisijal oli kehtiv reisitõrke kindlustusleping sõlmitud enne vulkaanipurskest tingitud lennuliikluse häirete teatavaks saamist.
NB! Enamasti on lepingutingimuste kohaselt looduskatastroofid ja ametivõimude tegevus (nt õhuruumi sulgemine) kindlustuse puhul välistuste hulgas. Siiski on vähemalt kõik Estraveli koostööpartneriteks olevad kindlustusfirmad (Ergo, If, Salva, Seesam) teatanud, et käsitlevad hea tahte korras ka praeguse kriisiga seotud juhtumeid.

4) Moraalne kahju, saamata jäänud tulu, ärajäänud kohtumised, väljaspool Euroopa Liitu tehtud kulutused söögile (kui ärajäänud lendu ei pidanud teostama ELi lennufirma)

Sellised kulud kahjuks hüvitamisele ei kuulu.