Olukorrast tuharindel ja soovitused klientidele

24.05.2011
Mari-Liis

26.05.2011 kl 9.45

Täna hommikul on olukord pea kõikides piirkondades normaliseerinud. Saksamaal tühistati eile ligi 700 lendu. Tänaseks on avatud nii Hamburgi, Bremeni kui Berliini lennujaamad.

Loodame, et selleks korraks on tuhaoht möödas ja kõik lennureisid sujuvad tõrgeteta.

UUS! 25.05.2011 kl 09.10

Ülevaade olukorras 25.05 hommikul – varahommikul vastu tänast päeva on lennujaamad sulgenud Saksamaa linnad Bremen ja Hamburg. Ennelõunal võidakse sulgeda ka Berliini ja Hannoveri lennujaamad, Frankfurdi lennuliiklust vulkaanituha pilv esialgu ei ohusta.

Šotimaa, Põhja-Iirimaa ja Põhja-Inglismaa on ikka veel tuhapilve mõju all ja lennugraafikud on segamini paisatud.

Tuhapilve on oodata ka Taani, Rootsi ja Norra õhuruumi, kuid seda osaliselt. Suuremate lennujaamade sulgemiste kohta teateid ei ole.

Tallinna lennujaamast väljuvaid lende kolmapäeva hommikul tühistatud ei ole. Kõik Tallinna lennujaamast väljuma pidanud lennud on seni väljunud graafikujärgselt. Kuigi esialgu ennustati, et tuhapilv jõuab Eestisse öösel kell kolm, pole prognoos täitunud. Uute andmete kohaselt peaks Eesti osaliselt pilvega kattuma kella üheksaks hommikul. Meieni jõudev tuhapilv on aga spetsialistide selgituse järgi nii madala kontsentratsiooniga, et lennukite liikumist see ei sega.

__________

24.05.2011

Euroopa Liidu transpordivolinik Siim Kallas ütles teisipäeval, et Islandi vulkaanipurske tagajärjel õhku paiskunud tuhapilve tõttu ei ole oodata “ulatuslikku õhuruumi sulgemist nagu eelmisel aastal”. Euroopas tühistati teisipäeva hommikul tuhapilve tõttu 250 lendu. Euroopa lennuliiklust reguleeriva agentuuri Eurocontrol juht Brian Flynn ütles, et Põhja-Iirimaal, Šotimaal ja osas Skandinaavia riikides võidakse ära jätta teist sama palju ehk kokku kuni 500 lendu, kuid Kallase sõnul erinevad nii vulkaan, ilm kui ka sellele reageerimine seekord 2010. aasta aprillist, kui Islandi vulkaanituhk põhjustas lennuliikluses kaose.

Soovitused neile, kel lennuplaanid lähipäevadeks

  1. Klientidel olla teadlik, et tuhaoht Euroopa lennuruumile on reaalne.
  2. Hetkel puudutab see eelkõige Hollandi, Suurbritannia, Iirimaa, šotimaa, Skandinaavia ja Islandi õhuruumi.
  3. Enne planeeritud lendu olla ühenduses oma reisibürooga.
  4. Jälgida nende lennujaamade kodulehti, kuhu lennatakse või kust alustatakse lendu.
  5. Kontrollida, kas reisikindlustus on olemas.
  6. Reisile minnes olla teadlik, et võib tekkida olukord, kus lend hilineb või tühistatakse.
  7. Varuda veidike enam finantse juhuks, kui reis venib planeeritust päev või paar pikemaks.

Mida peaks tegema need kliendid, kelle liinilend on tulemas täna-homme-ülehomme?

Jälgima infot lennu toimumise või annulleerimise kohta lennujaama ja/või lennufirma kodulehel.

Mida peab tegema, kui selgub, et lend siiski ei välju?

Kui lend ei välju, on kaks võimalust – pilet tagasi müüa või broneerida lend hilisemaks ajaks. Pileti soovitame tagasi müüa täielikult kasutamata piletite puhul – tagasi saab kogu raha. Osaliselt kasutatud piletite eest saab raha tagasi kasutamata reisiosaga proportsionaalselt (aga reisi jätkamiseks tuleb siis osta uus pilet).

Lendude hilisemaks ajaks ümberbroneerimisel, kui reis on juba alanud, peaks kliente abistama eelkõige lennufirma.

Vastavalt EL määrusele 261/2004 peaks lennufirma lennu ärajäämisel pakkuma alternatiivse ühenduse ja ooteajaga võrreldes piisavalt süüa ning majutust. Kui lennufirma seda ei suuda tekkinud olukorras pakkuda, tuleks kliendil alles hoida vastavad kuludokumendid ja nõuda nende hüvitamist lennufirmalt tagantjärele. Lennufirma keeldumisel võib nõude esitada oma kindlustusseltsile (reisitõrkekindlustuse olemasolul).

Kommentaarid: