Värviline ja mitmetahuline Vietnam

30.01.2020
Estraveli turundusspetsialist Maris Talve

Estraveli turundusspetsialist Maris Talve käis põneval õppereisil Vietnamis. Reisil sai riigist väga mitmetahulise ülevaate – nägi nii linnamelu, moodsaid hotelle, mägikülasid, öörongielu, turistimagnetit Halong Bayd, Vietnami sõjast jäänud Chu Chi tunneleid kui ka rannakuurorti. Ühtlasi sai omal nahal järele proovitud ka Aerofloti economy-, comfort– ja business klass.

Marise sõnul oli Vietnam imeliselt värviline ja mitmetahuline ning ta läheks sinna iga kell tagasi: “Reisiprogramm oli tempokas ja täis kontraste – ühel hetkel peatud luksuslikus hotellis, sööd 8-käigulist õhtusööki ja rüüpad värskendavat smuutit, teisel hetkel tapad plätuga öörongis prussakaid või istud prügise tänava peal mini-plasttoolil ja nosid kohalikku kanasuppi. Ära sai söödud ohtralt mereande, joodud maitsvaid smuutisid ja kuuma päikese käes akusid laetud. Boonusena oli tore vahelduseks paar nädalat miljonär olla.”

Loe Marise reisikirjeldust ja VAATA PILDIGALERIID.

1. päev – Saabumine Vietnamisse, Hanoisse

Lennuk jõudis Hanoisse hommikul, mistõttu me päris kohe hotelli ei saanud. Üsna magamata läksime külastama budistlikku templit Tran Quoc Pagoda ja Vietnami esimese presidendi Ho Chi Minhi mausoleumi. Õhtul külastasime ühte tuntuimat Hanoi vaatamisväärsust Temple of Literature, mis on pühendatud haridusele ja kirjandusele ning kus kunagi õppis vaid eliit ja kuninglik pere, hiljem võeti vastu ka nö tavainimesed. Palju kauneid vaateid ja põnev ajalugu – soovitan kindlasti külastada. Külastasime ka Hanoi ooperimaja, kus vaatasime väga ägedat etendust My Village. Etendus oli segu akrobaatikast ja mõnusalt traditsioonilise sisuga põimitud. Kõigile väga meeldis ja soovitan samuti kahe käega. Pilet maksis 115 0000 Vietnami Dongi, mis teeb ca 45 € aga on seda väärt.
Ööbisime 4* hotellis Flower Garden. Kõik oli viisakas, puhas, ilus, hommikusöök rikkalik ja väga maitsev, toast vaade linnale.

Hanoi

Tran Quoc Pagoda

2. päev – Halong Bay

UNESCO maailmapärandi hulka kuuluv Halong Bay on üks Vietnami n-ö tunnusmärke. Looduslik maailmaime hõlmab üle kolme tuhande saare ja laiu, koopa ja lubjakivist kalju. Ekskursioonile tasub arvestada terve päeva. Meie sõitsime Hanoist kõigepealt ca 3 h bussiga, seejärel 4 h laevaga. Halong Bays asuval saarekesel külastasime massiivseid loomulikult tekkinud koopaid Sung Sot (Surprise) Cave. Et koobastesse saada, pidi veidi üles mäkke ronima. Kuigi võib öelda, et kogu koht on üsna turistikas, siis imelised vaated on külastamist kindlasti väärt ja üks meeldejäävamaid elamusi Vietnami reisist.

Õhtuks sõitsime tagasi Hanoisse ning järgmise öö veetsime öörongis teel lõuna poole Lao Caisse.

Halong Bay

3. päev – Lao Cai – Sapa

Kaks korda saime Vietnamis sõita öörongiga, suunal Hanoi – Lao Cai ja Lao Cai – Hanoi. Öine rongisõit oli minu jaoks esmakordne ja väga põnev kogemus.
Suunal Hanoi – Lao Cai väljus rong õhtul u kl 21 paiku ja kohale jõudsime kl 5 hommikul. Ööbisime 1. klassis, mis küll väga glamuurne ei olnud aga siiski tunduvalt ilusam ja mugavam kui tavaklass aknast paistis.
Lao Cai suunal ööbimisime neljakesi ühes kupees, mis oli veidi kitsas, arvestades et kõigil olid suured kohvrid kaasas. Asjade kohvrist välja võtmine oli paras katsumus. Tagasiteel saime olla kahekesi neljases kupees, mis oli tunduvalt mugavam variant ja keegi ei pidanud nari ülemisele korrusel ronima. Kohati raputas rongis päris palju aga oli sellegipoolest täitsa mugav ja hubane. Rongis oli tasuta vesi, kätepuhastusrätid, küpsised jm snäkid. Lisaks sai soovi korral osta jooke, snäkke.
Varahommikul jõudsime öörongiga Lao Cai´sse, sõime kohalikus kohvikus hommikusöögi ja sõitsime edasi paaritunnise sõidu kaugusel asuvasse Sapa linna, mis asub 1500 m kõrgusel merepinnast. Sõit Sapasse kulges üsna mägistel teedel, mis oli omaette elamus – suured veoautod möödusid üksteisest kitsastel mägiteedel. Närvikõdi kompenseerisid kaunid vaated riisipõldudele. Peale lõunat külastasime Cat Cat Village külakest, mis oli ilmselgelt turistilõks ja igal nurgal erinevad müügiputkad, kes müüsid valdavalt sama kraami. Aga taaskord kompenseeris seda kõike ohtralt ilusaid vaateid riisipõldudele, kaunis jõgi, kosed jm. Lisaks külastasime Sapa linna keskuses asuvat suurt turuhoonet.

Õhtul jalutasime Sapa linnapeal ning külastasime kohalikku massaažisalongi. 1 tund klassikalist massaaži maksis 10 €.

Ööbisime Bamboo Sapa 4* hotellis. Minu tuba oli ruumikas ja muidu viisakas aga ilma akendeta, mis tekitas veidi klaustrofoobilist tunnet. See-eest oli hotellil hingematva mägede vaatega infinity pool ja ka asukoht oli väga hea – samal tänaval leidis väikesed poekesed, massaažisalongid, kohvikud, apteegi jmt.

Neljane kupee öörongis Hanoist Lao Caisse

Cat Cat Village ja imelised vaated riisipõldudele

Cat Cat Village

4. päev – Sapa piirkond

Sõitsime Sapa lähedal asuvasse külakesse, et näha autentsemat külaelu (etniline grupp Zay).
Jalutasime külas paar tundi. Sapa piirkonnas on temperatuur ca 10 kraadi jahedam, st 20 kraadi ringis ja vihmase ilmaga oli isegi jahe, kaasavõetud vihmakeep oli asja-eest.
Mulle see matk täitsa meeldis, ei olnud sellist tunnet, et kõik on ainult turistide jaoks ilusaks sätitud. Võis näha tagasihoidlikke elamisi, koduloomi ringi jalutamas ja palju kauneid vaateid riisipõldudele.
Pärastlõunal matkasime 100 m kõrguse kose Love Falls juurde. Teerada oli küll vahepeal üles-alla, kuid peaks olema kõigile jõukohane.
Õhtuks sõitsime tagasi Lao Caisse ja jällegi öörongile Hanoi suunas.

Sapa linna tänavad

100 m kõrgune Love Falls ehk Armastuse kosk

5. päev – Hanoi – Ho Chi Minh – Chu Chi

Jõudsime varahommikul tagasi Hanoisse ning sõitsime kohe edasi lennujaama, kus meil läks paaritunnine siselend Ho Chi Minhi (lennufirma VietJet Air). Ho Chi Minhis sõitsime uudistama Vietnami sõjast jäänud hämmastavat tunnelite süsteemi, mille ehitas Vietnami sõjavägi (Vietcong). Tunnelite süsteem laiub ca 200 km alal ja koosneb kolmest levelist, kohati isegi sügavusega 12 m. Ekskursioon kestis umbes 2 tundi ja oli jällegi väga põnev ja silmiavav. Õhtul oli Ho Chi Minhis veidi vaba aega, sõime kohalikul suurel toidutänaval, kust võis leida erinevate riikide köögi ning shoppasime müügitänaval.
Ööbisime hea asukohaga Royal Kimdo 4* hotellis – ilus puhas kompaktne tuba ja hea wifi. Taas rikkalik ja maitsev hommikusöök ning ilus vaade linnale.

Ho Chi Minhi liiklus

Chu Chi kolmetasandiline tunnelite süsteem

6. päev – Mekong Delta tuur

Hommikul külastasime ühte Ho Chi Minhi ilusaimat budistlikku templit nimega Vinh Trang Pagoda, mis oli tõesti suurejooneline ja väga ilusa haljastusega. Templi kõrvaltänaval õnnestus näha ka kohalikku pulmapidu.
Pärastlõunal ootas ees Mekong Delta paadituur. Külastasime väikest džunglisaarekest, kus oli taas turistidele mõeldud ostukoht/kookosetehas. Kõik ostsid hea meelega kaasa naturaalseid kookosest tehtud maiustusi jm meeneid. Kohapeal sai otsast-lõpuni vaadata, kuidas erinevad maiustused valmivad. Õhtul sõitsime ca 6 h Phan Thiet rannakuurortisse, Fiore Healthy 3* hotelli.

Vinh Trang Pagoda

Mekong Delta paadituur

7. päev – Phan Thiet rannapiirkond Lõuna-Vietnamis

Viimane päev oli meil täiesti vaba aeg. Hommikul nautisime paar tundi basseiniäärset puhkust, pärast mida olid kõik õhtuks ära põlenud, kuigi kandsime päikesekreemi ja püsisime palju varjus. Pärastlõunal sõitsime ca 30 km asuvasse linnakesse, kus sõime mereandide restos lõunat, nautisime massaaži (taaskord saab tunni klassikalist massaaži vaid 10 € eest) ja tegime viimase suveniiride shopingu. Igati mõnus lõõgastav päev peale tempokat programmi ja enne pikka kojulendu. Järgmisel päeval ootaski ees varahommikune bussisõit lennujaama ja kodutee.

Ärateenitud basseinipuhkus

LENNUD

Lennud Tallinnast Vietnamisse olid lennufirmaga Aeroflot ja läbi Moskva. Moskvas oli reisigrupil ca 6 h aega ümberistumiseks. Saime aega veeta St.Petersburg lounge‘ is , kus oli lai valik sooja toitu, snäkke, jooke jm. Lounge oli väga hubane ja aeg möödus seal kiirelt.

Moskva-Hanoi lennul saime upgrade´i comfort classi, kus on laiemad istmed, maitsev toit, rohkem jalaruumi, mugav tekk, padi ja sussid. Economy klassiga võrreldes ikka tunduvalt mugavam pika lennu puhul. Filmide valik oli samuti üsna hea – palju uusi hitte ja vanemat klassikat. Sisustas aja kenasti ära.

Lisaks oli meil 1 paaritunnine siselend Hanoi-Ho Chi Minh, lennufirma VietJet Air economy klassis, mis sujus hästi.

Vietnamist tagasitulles ehk Ho Chi Minh – Moskva lennul õnnestus järele proovida Aerofloti äriklass.
Minu jaoks oli esmakordne äriklassi kogemus. Kiidan väga viisakaid ja personaalse lähenemisega Aerofloti stjuardesse, kes hoolitsesid kõigi eest väga hästi. Toit oli väga maitsev ja joogikaart laia valikuga. Tore, et neil oli võimalik antud lennul valida ka Vietnami menüü. Nautisin võimalust mõnusalt pikutada pikaliasendisse käival lennuistmel. Kui tavapäraselt ootan, et pika lennu ebamugavus juba lõppeks, siis sel korral oleks võinud täitsa mõne tunnikese veel pikutada ja paar filmi lisaks ära vaadata.

Aerofloti äriklass

Õndsas unes Aerofloti äriklassis

Vaata ka reisist valminud VIDEOT:

Küsi Vietnami reisi pakkumist Estraveli reisikonsultandilt estravel@estravel.ee või 24/7 telefonil 6266 266. Vaata erinevaid reisipakkumisi siit.