Perereis Lapimaale jõuluvanale külla

11.10.2023
Estraveli turunduse projektijuht Külliki Malken

Paljude laste (või ka täiskasvanute) unistuseks on kord elus näha päris jõuluvana ning selleks, et see unistus teoks teha, tuleb sõita Põhja-Soome, kus Rovaniemi lähistel ongi võimalik jõuluvanaga kohtuda. Estraveli turunduse projektijuht Külliki Malken jagab oma perereisi muljeid.

Kuidas Lapimaale minna?

Lapimaale minekuks on erinevaid viise: lennukiga (Tallinnast ümberistumisega Helsingis), laev + autorong, laev + auto või mõni organiseeritud bussireis. Oma perele plaane tehes kaalusin läbi kõik variandid ning kuna meile meeldib kulgeda omas rütmis ning oluline oli ka hind, siis valisime selle laev + auto variandi ehk otsustasime Helsingist Rovaniemisse sõita oma autoga. Ajaks valisime novembri lõpu, mil kõrghooaeg ei ole veel alanud, kuid lund juba võiks olla, et saaks ka saaniga sõita või teisi talviseid tegevusi harrastada.

Startisime Tallinnast hommikuse laevaga ning sõitsime esimese hooga Kuopioni, kus jäime ööbima Scandic Kuopio hotelli. Teel tegime mitmeid peatusi – näiteks külastasime Mikkeli juures asuvat Kenkävero kompleksi, mis tegutseb vanas Kenkävero mõisas. Mõisakoha lugu ulatub 550 aasta tagusesse aega, kuid täna asub siin Mikkeli suurim kohalike disainerite ja käsitöömeistrite töid müüv pood. Kaasa võib osta kohalikke maiustusi, jõuluglögi või väikepartiide disaineritooteid. Teine tore koht sealsamas lähedal on Tertin Kartano, kust avanes meile samuti imeline jõulumaailm ning mille armsas kohvik-poes oli tore veidi keha kinnitada.

Kuopio lähedal käisime ka Puijo Toweri juures plaaniga sealses 360 kraadi pöörlevas kohvikus kauneid vaateid nautida, kuid nähtavus oli sellel hetkel olematu ning seetõttu otsustasime üles mitte minna (ka ainult liftisõit on tasuline).

Rovaniemisse jõudsime teise päeva õhtul, seega sõit võttis põhimõtteliselt 2 päeva ning poole peal ütles abikaasa, kes roolis oli, et oleks võinud ikka rohkem maksta ning öörongiga minna 🙂. Teine variant, mida kaaluda, on sõita Oulu`ni ühe hooga, sest siis on teisel päeval vähem sõitmist.

Rovaniemis võtsime majutuse 3 ööks Scandic Rovaniemi City hotelli, mis on hea asukohaga kohe keskuses ning jalakäijate tänava ääres, tasuta parkimine kohe hotelli kõrval. Elasime superior family toas, mis on renoveeritud tuba ja kus lastele moodne narivoodi, mis oli üks tõmbenumbreid. Santa Claus Village ning Santa Park jäävad siit umbes 10-minutilise autosõidu kaugusele.

Santa Claus Village ehk Pajaküla

Kuna aeg oli piiratud, siis meie valisime jõuluvana külastamiseks Santa Claus Village`i, kus esimese asjana võtsime suuna siltidele Meet Santa, et kohtuda ehtsa jõuluvanaga.
Vaatamata sellele, et polnud veel kõrghooaeg, seisime sabas umbes tunnikese. Tore oli see, et jõuluvana võttis iga pere/inimese jaoks eraldi aja ning vestles u 3-5 minutit. Meie lapsed teatasid juba ette, et jõuluvana räägib kindlasti kõiki keeli ning neil oli õigus – eesti keelt ta isegi natuke rääkis. Vana oli muhe, tegime koos pilti (mis maksis küll kenakese summa, aga mis seal ikka) ning lapsed said edasi anda oma joonistused ja kingisoovid. Rõõmsas meeleolus asusime ülejäänud ala avastama ning üllatus üllatus ühes teises majas oli taas silt Meet Santa 😀. Juhtisime väiksemad pereliikmed sealt kiirelt ning sujuvalt mööda, aga ütleme nii, et parem on sellega arvestada, et jõuluvana on seal lausa kahes kohas, lisaks Santa Park.

Santa Claus Village on iseenesest tasuta ning lisaks jõuluvanaga kohtumisele on seal palju teisi toredaid tegevusi (osad lisatasu eest). Seal on päkapikkude farm, kus saab soovi korral loomi toita, Jõulumemme maja, saab sõita põhjapõtradega, laste mootorsaanidega, kelguga (seal on n-ö ühiskondlikud kelgud, millega saab lapsi vedada kui parajasti mõni vaba on) jne. 6. detsembrist kuni 6. jaanuarini on avatud ka lumest tehtud Snowman World. Kuna meie käisime varem, siis nägime selle ehitamist suurtest lumeblokkidest.

Loomulikult on seal ka poed ning toitlustusasutused. Kui soov saada hea maitseelamus koos autentse miljööga, siis soovitan restoran Kotahovi. Teiste söögikohtadega võrreldes on see pisike ja armas, millega võib kaasneda muidugi ka laua saamise mure, sest mingi hetk oli ikka ukse taga järjekord, et üldse lauda saada. Kui teie peres juhtuvad samuti olema sellised lapsed, kes restoranitoidu asemel eelistavad friikaid, siis infoks, et Kotahovi menüüst friikaid ei leia, kuid küsimise peale meie siiski saime. Win-win nii suurtele kui väikestele!
Ja loomulikult saab Santa Claus Village`is jõuluvana postkontorist saata kaarte oma lähedastele ning ületada korduvalt polaarjoont tehes seal pilte või lehvitades läbi live veebikaamera oma kodustele. Tegemist on seal palju ning aeg lendab kiirelt.

Põdrafarm ja -safari

Juba reisi planeerides tegi meie pere otsuse, et kui me läheme Põhja-Soome, siis me tahame ehedat elamust ka kuskilt põdrafarmist. Estraveli kunagise töötaja Annekreeta, kes nüüd sealkandis elab ja reisibürood omab, soovitusel ja abil broneerisime põdrasafari 300 aastat vanas põdrafarmis, mis asub Rovaniemi linnast lühikese sõidu kaugusel. Väljasõit sisaldas ka transporti, seega väikebuss võttis meid oma hotellist peale ja viis pärast tagasi ka. Seal saime kuulda ajalugu ja toredaid lugusid põhjapõtradest, põtradele pai teha ning muidugi sõita jäätunud järvel saanide taha rakendatud ning väga pikalt selleks treenitud põhjapõtradega. Välja jagati ka nö põdrasõidu juhiload.

Ranua loomaaed

Autoga Rovaniemisse sõitmise eeliseks on see, et saab ka külastada Ranua loomaaeda, mis on Rovaniemist tunnike autosõitu Helsingi suunas. Meie käisime Ranua loomaaias tagasiteel ning soovitan soojalt teistelegi, sest territoorium on mõnusalt kompaktne, saab teha konkreetse ühtepidi tiiru ja näha kenasti ära kõik loomad. Lumega oli seal eriti vahva, sest puidust rajad looklevad hubase metsa vahel, kus loomadele on loodud mõnusad looduslikud tingimused. Nägime saarmaid toimetamas ning seda, kuidas kobras vedas palke, et tammi ehitada. Palju on seal erinevaid kakke (kuulsaim ja ilusaim neist lumekakk) ning kulle, jääkarud, hundid, metssead jt. Elus esimest korda nägime sellist vahvat looma nagu ahm. Loomaaia territooriumil on ka mänguväljakud ning nende lähedal lõkkekoht. Meie sõime kõhud täis sealses söögikohas, kus meid teenindas 2 toredat Eesti meest. Nad olid ka nii rõõmsad teisi eestlasi nähes. Koduteele sai kaasa ostetud maiustusi sealsest Fazeri kommipoest. Loomaaia piletid ostsime teel sinna internetist veidi soodsamalt.

Tagasiteel

Ka tagasiteel koju tegime ühe peatuse Sokos Bomba hotellis. Hotelli peakompleks koosneb n-ö kahest majast, mis on omavahel klaasist koridoriga ühendatud. Meie ööbisime täielikult renoveeritud osas, mis oli imeline. Juba hotelli vastuvõtt oli väga hubane, chalet stiilis, kaminas põles tuli jne. Sealsamas oli ka restoran, kus serveeriti nii hommiku- kui õhtusööki ning kus istudes avanes läbi klaaside vaade spaasse. Spaa ei ole suur, aga väga hubane ning soe, kus on pisike lastebassein ja suurem bassein koos erinevate lõõgastumise aladega. Lisaks mitmed saunad, elamusdušid jms. Majutusime standard siserõduga toas, mis oli lastele muidugi hitt. Ütlesid, et miks me siin ainult ühe öö oleme!? Lastel oli nagu oma korrus, mille ainsaks miinuseks oli väga järsk trepp. Värava sai üleval õnneks sulgeda. Tore oli ka see, et check in`i tehes anti lastele kohe oma väikesed sussid ja joonistusasjad, ka hommikumantel muidugi.

Vaatamata pikale sõidule ning sellele, et jõuluvana “kodu” Lapimaal on täiskasvanute jaoks siiski kommertslik, siis minu sel hetkel 4 ja 8 a laps, kes veel tõsimeeli päkapiku ja jõuluvana usku, olid sellest reisist väga vaimustuses. Tagasiteel rääkisid, kuidas tahaks uuesti minna ja tegelikult jäi seal veel teha küll – minna Santa Parki, sõita koerarakendiga, käia suusatamas vms. Lapimaa virmalised on ka veel nägemata, seega võimalik, et teinekord uuesti ja uutmoodi! 🙂

Kui tahaksid ka Lapimaale reisida, siis vaata näidispakkumisi: