Reisimuljed Singapurist

01.12.2023

Ühel novembrikuu pühapäeva õhtul asus kuueliikmeline seltskond hea koostööpartneri Finnairi kutsel teele Singapuri suunas. Õppereisil osalesid Estravelist Kaire Klaus, Kertu Piirimaa, Pille Pihlak, Margit Peedu ja Ann Siirde ning Ingrid Metsaäär Wris reisibüroost. Loe põhjalikku ülevaadet ekskursioonidest ja nähtud hotellidest.

Lendudest

Lend Helsingisse möödus imekiirelt, samuti passikontroll, nii et jõudsime isegi mõne hetke äriklassi ootesaalis veeta. See lounge oli 52. värava juures, mitte-Schengeni alas. Toiduvalik oli hea, ruum avar ja põhjamaiselt traditsiooniline aga ehk veidi siiski päevi näinud.

Meie suureks rõõmuks pakkus Finnair võimaluse lennata Singapuri äriklassis, nende uuendatud Airbus A350 pardal. Suurepärane, eriti öise ja pika lennu korral! Lend Helsingist Singapuri kestis 12,5 tundi. Iste on tõesti mugav, innovatiivse disainiga, piisavalt ruumi ja on kohandatav kattemadratsiga voodiks/full-flat. Meeldis, et oli päris palju ruumi asjade paigutamise jaoks, hea lugemistuli, suur valik filme ja muusikat. Jagati ka Marimekko kotikesed (väike hambahari ja pasta, kõrvatropid ja silmamask).

Üldiselt oli väga meeldiv lennukogemus. Ka toit lennukis oli täitsa apetiitne, kuigi veidi imestama pani, et äriklassis näiteks kala kõigile pearoana ei jätkunud.

Singapuri saabumisel sujus kõik probleemideta ja päris kiiresti. Kindlasti on soovitav SG arrival card ehk riiki sisenemise jaoks vajalik registreerimiskaart elektrooniliselt ette ära täita.

Seekord me piiriametnikega üldse ei suhelnud skännisid ise passi ja vaatasid kaamerasse ja peagi oligi kõik korras. Täielikult automatiseeritud süsteem.

Seejärel ootas meid privaattransfeer ja peale umbes pooletunnist sõitu minibussiga jõudsime Voco Orchard Singapore hotelli, kus järgnevad 5 ööd peatusime.

Hotellis tervitas meid partnerfirma esindaja, kellega koos sõime õhtust lähedal asuvas Mehhiko restoranis Cafe Iguana. Hinnatase oli siin päris kõrge, aga toit maitsev!

Ekskursioonidest Singapuris

Meie nädalasel õppereisil Singapuri Lõvilinna, tutvusime linna erinevate kultuuridega ning imetlesime vana ja uut.

Linnaekskursioonil jalutasime erinevates linnaosades koloniaalrajoon, Chinatown, Little India, Marina Bay, Clarke Quay. Ligi 6miljonilise elanikkonnaga riigis elab palju immigrante Hiinast, Indiast, Malaisiast, Sri Lankalt ja Suurbritanniast, kes kõik on oma jälje siia jätnud.

Kindlasti ei tohi külastamata jätta UNESCO maailmapärandi nimistusse kuuluvat Singapuri botaanikaaeda, mis asutati juba 1859. a. Siin on uskumatud 164-aastased troopilised aiad, sealhulgas riiklik orhideeaed. Künklik 30 000 ruutmeetri suurune ala on koduks värvikale kollektsioonile, mis koosneb enam kui 1000 liigist ja 2000 orhideede hübriidist.

Külastasime Singapuri oma meelelahutuse saarekuurorti Sentosa, kuhu saab minna nii köisraudteega, rongiga Sentosa Express, kui ka saart ühendava silla kaudu. Sentosa asub 15-minutilise autosõidu kaugusel keskuse äri- ja ostupiirkonnast. Saarel asuvad peamiselt hotellid ja mitmed lõbustuspargid sh Universal Studios Singapore. Sentosal on 2 km pikkune liivarand ja vesi on ujumiseks piisavalt puhas, kuid mitte päris kristallselge.

Tuleb arvestada, et Singapur on üks maailma tihedaima liiklusega sadamaid ja silmapiiril näete kümneid kaubalaevu ja tankereid. Meiegi sõitsime kahe köisraudtee liiniga Mount Faber Line ja Sentosa Line ja nautisime Singapuri panoraamvaateid gondlil SkyHelix Sentosa. Gondel tõuseb 79 meetri kõrgusele merepinnast samal ajal pööreldes.
Õhtul vaatsime veeshow’d teemal sõprusest ja julgusest Wings of Time, millele andisid oma võlu laser, vee- ja tuleefektid ning ilutulestik.

Singapuri loomaaed asub ca 30minutilise autosõidu kaugusel keskusest. Meie võtsime Orchard Roadilt takso (Grabi), mis maksis ca 35S$.
Umbes 20 000 hektaril elab ligi 4200 looma, kelle elupaigad on loodud võimalikult sarnased nende looduslikele elupaikadele. Loomaaed on jagatud erinevataks tsoonideks ja loomi leidub kõikidelt mandritelt. Teatud kellaaegadel on erinevad etendused loomade ja lindudega. Kui jalad väsivad, siis sõidab mööda parki tasuta tramm, kus kuuleb toredaid ja harivaid lugusid pargi elanikest.
Loomaeda saab külastada ka öösel nn night safari, aga me seekord eelistasime külastada parki just päeval ja me ei pidanud pettuma. Pileti hind on 48S$ (lastele ja pensionäridele on soodustus), mille saab osta kohapeal automaadist.

Mandai Bird Paradise kuulub Mandai Wildlife Reserve kooosseisu. Külastajaid hakati vastu võtma 2023. aasta mais, aga ametlik avamine leidis paraku aset 3 päeva peale meie lahkumist. Bird Paradise asub ca 17 hektaril ja koosneb mitmest vabaõhulinnumajast (walk-in aviary), kus saab ringi jalutada ja mis on jaotatud temaatilisteks piirkondadeks (Penguin Cove, Winged Sanctuary, Australian Outback, Amazonian Jewels, Songs of the Forest). Eraldi hoones olid pingviinid, keda sai jälgida suure kahetasandilise akvaariumi erinevatest osadest. Paar korda päevas toimuvad linnushow’d. Näeb trikke ja saab nalja, aga muuhulgas viidatakse ka sellele, et mõned linnuliigid on väljasuremise äärel ning kutsutakse üles loodust hoidma.

Nägime ohtralt kangurlinde oma puuokstel kõikuvate meisterlike pesadega, emusid, ibised, flamingosid, eri tüüpi papagoisid, mitmeid erksavärvilisi väikelinde ja uhke kiirtepärjaga väljasuremisohus lõuna-kroonkurge. Hing oleks ihanud palju rohkem näha, aga eks linnud toimetavad ikka omas rütmis ja meil oli ajaline pressing ka peal, polnud aega pikemalt tšillima jääda.

Linnupark asub loomaaiast ca 7-minutilise sõidu kaugusel. Kasutasime selleks bussi, mille juhi piletimüügi põhimõte oli: “One card=one ticket” ja sularahamakse osas: “No change money“. Juurdlesime pärast, kas näiteks 5-liikmeline pere peab kõik ükshaaval pileti ostma ja kindlasti igaüks oma kaardiga?

Ühel õhtul külastasime Gardens by the Bay aedu Marina Bay Sandsi hotelli kõrval. 2012. aastal avatud Gardens by the Bay koosneb kolmest veeäärsest aiast: Bay South (54 hektarit), Bay East (32 hektarit) ja Bay Central (15 hektarit). Sinna on rajatud supersuuruses tehislikud puud, mida mööda on pandud üles ronima erinevad taimed ja lisaks asuvad aedades sise-botaanikanäitused. Õhtupimeduses on puud kaunilt valgustatud. Gardens by the Bay kuppelkasvuhoonetes on paarsada tuhat haruldast taime .

Astusime läbi Flower Dome hoonest. Igal õhtul toimub aedades laser- ja valgusshow, kaks korda (kl 19.45 ja 20.45) ja kestab 10-15 minutit. Ilus muusika mängib ja on täitsa võimas elamus. Mõne kuu järel teemad show’l vahetuvad.

Samuti veetsime mõnusa õhtu Marina Bay Sands hotelli kuulsas baaris 57. korrusel Ce La Vie Skybar. Millised uhked vaated õhtutuledes Singapurile! Järjekorda meie saabumise hetkel polnudki ja saime kiiresti pileti ostetud, maksis SGD 30.-. Selle eest oli võimalik saada üks kokteil või suupiste. Eemalt õnnestus veidi näha ka hotelli lõpmatuse basseini.

Reisi eelviimasel päeval kasutasime juhust ja tiirutasime mööda linna FunVee Hop-On Hop-Off bussiga . Alguses plaanisime sõita pool maad ja siis maha minna, ent ilm rikkus meie esialgse plaani ära ja nii me siis lõpuks sõitsimegi lausa poolteist tundi peaaegu. Vahepeal väljas, vahepeal sees olles ja vaatamata päris tugevale vihmahoole nägime üsna palju. On 2 marsruuti ja rohkem kui 30 peatust (sellel firmal). Meie variant oli Green line ja 23 peatust kokku.

Siis ilm paranes ja õnnestus sõita maailma ühe suurima vaaterattaga Singapore Flyer. Sõidab 165 meetri kõrgusele, 28 kapslit ja igaüks mahutab kuni 28 inimest. Tempo rahulik saab pilte teha ja vaateid nautida ning huvi korral lugeda lisaks ka tutvustavat juttu.

Reisi viimase õhtu veetsime Clarke Quay piirkonnas, mis on Singapuri ööelu keskus oma rohkete kaldaäärsete restoranide ja baaridega. Valisime õhtusöögi paigaks Seafood Paradise at CQ. Meeldiv ja kiire teenindus ning enamus toitudest ka väga maitsvad. Võib soovitada!

Ülevaade külastatud hotellidest

Shangri-La Rasa Sentosa
Ainus hotell Singapuris, millel on oma rand. Seetõttu on populaarne hotell just päikesenautlejate ja lastega perede seas.
Changi lennujaamast ca 30minutilise autosõidu kaugusel. 90% tubadest on merevaatega, superior hill view toad on ainsad, millel pole merevaadet. Deluxe twin tubades on vann, double tubades dušš. Kõikides tubades on rõdu. Hotellis on ka 7 deluxe sea view suite´i ning ühendatud toad, mis sobivad just peredele.
Territooriumil on olemas nii veeliumäed kui ka kids club (alla 5-aastased lapsed on oodatud koos vanemaga). Hotellil on küll juba kulumismärke, aga usun, et siiski on peredele see väga hea valik.

Sofitel Singapore Sentosa Resort & Spa
Hotell pigem puhkusreisijatele ja peredele. Hotelli õueala on kui botaanikaaed, basseinide, purskkaevude, roheluse ja lindudega, väga kaunis ja rahulik. Õuealal on 24h avatud kaladega jalaspaa. Hotellil küll oma rannaala ei ole, aga avalikku randa viib hotellist trepp. Hotellis on eraldi ala mediteerimiseks, suitsetamiseks, keldrikorrusel viskibaar spetsiifilise lõhnaga. Hotellis võivad ööbida ka koduloomad. Tubades nii dušš kui vann. Hotellitoad kenad, lux toad 36 m2, prestige toad eraldi magamis- ja elutoaga. Basseini ääres alati kohal vetelpäästja. Hotelli saab shuttlebussiga.

Orchard Rendezvous Singapore
Asub Orchardi piirkonnas suurimate ja kallimate shopingukeskuste lähistel. Metroo ca 10minutilise jalutuskäigu kaugusel ja sellega pääseb kenasti igale poole liikuma. Hopon-Hopoff peatus on üle tee. Ise peavadki oma trumbiks asukohta. Selline keskmine “meh” hotell, mingit erilist muljet mulle ei jäänud. Paratamatu võrdlusmoment tekkis selle hotelliga, kus ise elasime (Voco Orchard Singapore, 5 minuti jalutustee kaugusel Rendezvous´st; mõlemad hotellid ehitatud 1969 a). Voco toad meeldisid mulle kordades rohkem suuremad, ilusamad, funktsionaalsemad. Samas välibassein oli Rendezvous´s palju suurem.

Hotelli lobby on kena väljanägemisega, ruumikas. Toitlustust pakuvad lausa 5 restorani, baar ja snack bar. Nägin lobbys ka automaate, kus saab raha vahetada ja ekskursioone osta.
Osadest superior tubadest on vaade kõrvalmaja seinale. Superior toa sisustuse märksõnaks ütleksin tühi ja tavaline. Mööblit oli minimaalselt ja hubasust ei mingisugust.
Family room oli täitsa hea väljanägemisega, oli ka rohkem mööblit, s.h väike kohvilaud ja kirjutuslaud. Neid tube on hotellis 26 tk ja suurus on 40-50 ruutmeetrit.
Enamikus 388-st toast on rõdu (1% on siiski ilma). Basseiniala koos jõusaaliga on külastajale tasuta. Bassein ise oli ootamatult suur.
Koridorid olid tugevalt lõhnastatud, ei oska öelda, kas meie auks. Veebikommentaare vaadates märkasin, et mõned kliendid on kaevelnud hallituselõhna üle, nii et võimalik, et seda üritatigi peene parfüümi mõõdutundetu pihustamisega ära tappa.

Parkroyal Collection Marina Bay
Hotelli asukoht on väga hea, Marina Bay piirkonnas, lähim metroopeatus on umbes 10 minutit. Vähem kui 1 km raadiuses on näiteks Singapore Flyer, the Esplanade ja Suntec City konverentsikeskus. Tegemist on kõrgetasemelise 5-tärni hotelliga vaadetega Singapuri siluetile ja Marina Bay-le. Hästi keskkonnasõbralik hotell, kus jäi silma palju rohelust, hotellis pidi olema üle 2400 taime. Katusel on päikesepaneelid. Esimene Garden-in-a-Hotel majutuskoht Singapuris!

Hotellis on 583 tuba ja nad on tegelikult kõik kujunduse osas samasugused, peamine erinevus on vaade. Neli toakategooriat Urban Deluxe (31-33 m2); Lifestyle Premier (33-35 m2); Signature Marina Bay (31-33 m2); Collection Club room (31-33 m2). Kõikides tubades on King-voodi või Twin võimalus ja samuti on võimalik peretuba = 2 ühendatud tuba (63-66 m2 kokku).

Maast laeni aknad, mahedad toonid, väga meeldiv mulje tubadest. Piisavalt ruumi ja maitsekalt sisustatud. 90% vanniga. Enamus toad on mittesuitsetajatele, kuid üks korrus on suitsetajatele (kõik toad)   eelkõige jaapanlastele mõeldes, kes sageli selles hotellis peatuvad.

Korraliku varustusega 24 h jõusaal, 25-meetrine bassein, Spin Bike Studio. Lisaks on huvitav koht neil Urban Farm kasvatavad seal erinevaid taimi ja maitserohelist, mida saaavad kasutada ka oma köögis. Hotell sobib pigem ärireisijale ja paaridele. Ka nõudlikule kliendile võib soovitada!

Luksushotell Raffles Singapore 5*
Singapuri riigi üheks kuulsaimaks sümboliks on koloniaalajastu hotell Raffles Singapore, asutatud 1887. aastal, mis tuntud oma ajastu arhitektuuri ja sisekujunduse, luksusliku majutuse ja peene köögi poolest. Hotell on ka eriti tuntud oma populaarse 1915. aastal loodud kokteili Singapore Sling poolest. Hotelli külaliste hulgas on läbi aegade olnud kuulsad kirjanikud, näitlejad, poliitikud, lauljad, sealhulgas Elizabeth II, Rudyard Kipling, Elizabeth Taylor, Somerset Maugham ja Gardner and Noël Coward.
Toa kategooriateks on vaid ruumikad elegantsed sviidid, mis pakuvad elegantset majutust koos kaasaegse tehnoloogia ja disaniga. Iga klient on hoolitsetud 24 h teenindusega.
Hotellis on spa, jõusaal, ostukeskus, kus esindatud vaid maailmakuulsad kaubamärgid. Hotell on sobilik nõudlikule kliendile, kes hindab esmaklassilist teenindust.

Paar sõna ka meie peatuskoha ehk hotelli Voco Orchard Singapore kohta.
Asub kohe Orchard Road’i alguses ümberringi on palju poode, söögikohti ja 2 metroopeatust on 500-700 m kaugusel. Väga hea mulje jättis hotelli rikkalik hommikusöök palju valikut, küll Hiina, India, Jaapani, Tai toitusid. Ja maitsev oli. Toad avarad, väga mugav voodi, suured aknad. Toas oli hommikumantel, sussid, triikimise võimalus. Katusebassein on kena vaatega, aga üsna väike ala. Concierge teenindus oli väga hea saime asjalikke soovitusi ja nad olid tõesti väga abivalmid. Üldiselt võib soovitada, aga mitte väga nõudlikule kliendile.

Reisil osalenute tähelepanekud ja muljed Singapuri kohta

• Soodne, mugav ja kiire on kasutada metrood. Maksta saab ka viipemaksega. Kindlasti võib soovitada allalaadida Grab app.
  • Majutus võibolla on kõige mõtekam broneerida Orchard Roadist Marina Bayni.
  • Soodsamalt ja hästi saab süüa ka nn food courtides.
  • Pidutsejatel tasub külastada Clarke Quayd.
  • Kindlasti tasub külastada ka Chinatowni ja Little India piirkondasid, kuna seal saab kogeda värvikamat ja teistsugust Singapuri.
  • Singapuris on karmid reeglid ja nendega võiks enne riiki sisenemist tutvuda.
  • Enne riiki sisenemist (3 päeva) tuleks täita nn registreerimiskaart, seda saab teha ka kohapeal, aga siis võtab piiriületus kauem aega.
  • Ostlejate paradiis on Orchard Road.
  • Kui Marina Bay Sands hotell ületab eelarvet või mõnel muul põhjusel ei sobi, siis tasub igal juhul külastamist nende katusebaar CE LA VI. Pääse on 30S$, mis sisaldab ka baarikrediiti.
  • Võimalusel on põnev külastada Raffles hotelli kuulsat Long Bar’i, kus on alguse saanud Singapore Sling kokteil.
  • Singapuris käisin esimest korda. Väga meeldis, väike, turvaline, puhas ja ilus linn, võrratud vaated kõrgustest. Turiste ja inimesi ei olnud minu jaoks häirivalt palju. Ilm oli esimeses hingetõmbes talumatult hingemattev, palav, aga sellega harjus, ilma päikeseta talutav, päikesega juba pisut raskem. Erilise mulje jättis loomaaed, loomad, keda meie maal ei ela ja keda varem näinud ei ole, suur lõvi, kaelkirjakud…. Samuti ka Orhideede aed, võrratu. Viis päeva kohapeal oli piisav Singapuriga tutvumiseks.
  • Mul ei olnud Singapuri suhtes väga kõrgeid ootusi, aga võin öelda, et mulle Singapur väga meeldis. Ta on turvaline, kompaktne, puhas ja rohelust täis. Niiske ja soe temperatuur on võib-olla eestlase jaoks alguses natuke raske taluda, aga sellega harjub kiirelt. Soovitan soojalt Singapuri külastada ja kohapeal olla vähemalt 3-4 ööd, need, kes soovivad lisaks rannapuhkust, saavad kergesti edasi liikuda mõnele Malaisia või Indoneesia saarele.

Tahaksid ka Singapuri reisida? Osta lennupiletid Estraveli lennupiletite e-poest või küsi pakkumist reisikonsultandilt.