Kaugtöö Lõuna-Prantsusmaal – OSA 1

14.07.2023
Maris Talve, Sandra Puusepp, Mihkel Luur, Külliki Malken, Katrin Aaslaid, Sirje Laidvee

Me tegime seda jälle! Lendasime maikuu alguses Estraveli turundustiimiga nädalaks Lõuna-Prantsusmaale kaugtööd tegema. Eelmise kevade kaugtöö kogemus Mykonosel jättis nii meeldejäävad mälestused, et otsustasime plaani korrata.

Sel korral valisime sihtkoha airBalticu suviste sihtkohtade hulgast ning sõelale jäi imeline Lõuna-Prantsusmaa. airBalticu otselend Tallinnast Nice’i kestis vaid 3,5 h.
Lennukis olid mugavad nahkistmed ja piisavalt jalaruumi. Toidu tellisime ette ning soovitame seda ka teistele (seda saab teha kui lennuni on rohkem kui 24 h), sest nii on valik suurem ja saad kindlasti selle toidu, mida soovid. Toit oli kõigil maitsev ja saime mõnusalt kõhud täis.

Meie villa Lõuna-Prantsusmaal

Mykonose kaugtöö kogemuse põhjal teadsime juba üsna kindlalt, mis meile jaoks majutuse juures oluline on. Kõigil peab olema piisavalt privaatsust, samas ka ühine koosviibimise ja töötegemise ruum ning mõnus õueala.

Kui Mykonosel rentisime kamba peale 2 autot, siis sel korral oli plaan ühistranspordiga läbi ajada, seega oli meie jaoks ka asukoht väga oluline + lisaks muidugi kõigile vastuvõetav hinnaklass. Lõuna-Prantsusmaale majutust otsima asudes vaatasime erinevaid piirkondi, mis jäävad Nice’i lennujaamast lühikese sõidu kaugusele ning sõelale jäi üks hea hinna-kvaliteedi suhtega maja Cannes`i lähedal. Esimesena tõmbas tähelepanu hubane hoov koos ilusa basseiniga.

Meie suure rohelise hooviga villa

 

Peamajas on 4 magamistuba (ülemisel korrusel 1 magamistuba king size voodiga, 2 magamistuba veidi väiksema dbl voodiga ning twin alumisel korrusel) + üks magamistuba täiesti eraldi oma sissepääsuga. Viimast me ise ei kasutanud, sest soovisime kõik koos olla ning mahtusime kuuekesi kenasti peamajja ära 🙂.

Meile oli oluline ka vannitubade arv, mida ülemisel korrusel on 2 (wc küll ainult ühes) ning alumisel veel üks wc ja vannituba. Alumisel korrusel on ka avar elutuba ja söögituba ning eraldi köök koos kõige vajalikuga (sh nõudepesumasin).

Avatud elutoa ja söögitoa vahel on kamin, mida me ei proovinud, kuigi nõudlust isegi oleks olnud, sest esimesed päevad olid vihmased ning toad suhteliselt rõsked ja jahedad. Tore oli ka klaver, mida kordamööda natuke proovisime mängida.

 

Töö tegemiseks leidis igaüks endale majas mõnusa nurgakese ning koosolekuteks ja lõunasöökideks kogunesime õues oleva suure laua äärde. Taaskord oli hea mõte kodust kaasa võtta mõned pikendusjuhtmed, kuna laadimist vajavad nii läptopid, telefonid, akupangad, goprod, kõlarid jms.

 

Majal on päris suur ja roheline hoov, mis ääristatud kõrge ja turvalise aiaga, mis käib omakorda lukku. Aias on erinevaid kohti istumiseks, samuti bassein koos päevitustoolidega.

Basseiniga villade puhul tasub lisaks ilusate piltide vaatamisele lugeda ka juuresolevat n-ö väikses kirjas teksti. Nt meie villa puhul lubati basseini vett alates 1. maist, õnneks meie saabumise ajaks (30. aprill) oli ikka basseinis vesi olemas, see-eest veel üsna jahe. Külmakartlikumad meist basseini ujuma ei jõudnudki, vapramad said sulpsu ikka tehtud. Silmailu pakkus bassein igal juhul.

Villade puhul tasub tähele panna ka seda, kas nt voodilinade, koristamisteenuse vmt eest on lisatasu, et kohapeale jõudes halbu üllatusi ei oleks. Cannesis lisandus ka kuurordi maks, mis oli kokku ca 78 €.

Rongiliiklusest Lõuna-Prantsusmaal

Võime julgelt väita, et rongiga liiklemine on Lõuna-Prantsusmaa rannikuäärsete linnade ja külade külastamiseks parim liiklusvahend. Ei mingeid ummikuid (mis on sealkandis kõrghooajal pea päev läbi) ja ei mingeid parkimiskohtade otsimisi (jällegi kõrghooajal ilmselt väga keeruline leida + see on tasuline). Kütus ei ole ka just kõige odavam (keskmine hind meie sealoleku ajal 2,02 €/l) ning mitmetel teedel tuleb arvestada ka maanteemaksuga. Rongiga sõit see-eest on pea alati täpne (kui ei ole käimas raudteetöid vm rongiliiklust takistavaid olusid) ja kiire ning hind võrdlemisi soodne, eriti kui reisid väikese grupiga.

Mõned näited rongipiletite hindadest:

  • Nice’i lennujaam – Monte Carlo, Monaco al 3,80 €/in (sõit ca 35 min)
  • Cannes – Antibes al 3,30 €/in (sõit ca 10 min)
  • Cannes – Nice al 7,90 €/in (sõit ca 40 min)
  • Cannes – Cagnes-Sur-Mer al 5,20 € (sõit ca 20 min) jne

Grupiga liigeldes saab veel soodsamalt sõita (grupp al 3 kuni 9 in) ja nii saime me oma kuuese seltskonnaga soodustust ligi -50%!

Rongid sõidavad Côte D’Azuri rannikul tihti (ca pooletunniste vahedega), ühendused on kiired ning vaateks enamasti maaliline mereäär. Rongijaamadest linna või küla avastama minna ei ole ka enamasti üldse pikk maa jalutada. Mõnes asulas asus raudteejaam otse keskuses, teises tuli jalutada mõnedsajad meetrid (Cannesis nt ca 600 m sadama promenaadini).

 

Rongide väljumisaegu ja platvormi sai väga mugavalt vaadata veebist www.snfc-connect.com ning alla saab laadida ka samanimelise äpi. Kindlasti tasub vaadata aegsasti ette ka tagasisõidu ajad! Meil õnnestus ühes armsas linnakeses nii mõnusalt aega veeta, et tagasisõidu rongi peale hakkasime mõtlema alles siis, kui oli juba liiga hilja. Viimane rong oli läinud ning koju saamiseks tuli kasutada Bolti abi. Viimased õhtused rongid enamasti väljuvad 21-22 vahel, mõnes kohas isegi enne kella 21.

Pileteid saab mugavalt osta rongijaamades asuvates piletiautomaatidest, kus keelevalikus ka inglise keel ning tasuda saab müntidega või pangakaardiga. Või kui järjekord automaadi taga pikk, siis saab päris kiiresti osta pileti ka veebist sncf-connect.com.

 

Enamasti olid rongid parajalt inimtühjad ja saime oma kuuese seltskonnaga ka kenasti istuma, kuid kindlasti tuleb arvestada, et hommikusel ja õhtusel tipptunnil on rahvast palju rohkem ning ette võib tulla ka suuri hilinemisi ning seetõttu ka rahvarohkeid rongisõite. Nii juhtus näiteks meie õhtusel sõidul Monacost Cannesisse – oli õhtuse tipptunni aeg ning teetööde tõttu hilinesid rongid kohati 45 min! See oli üks ebameeldivamaid sõite, sest kogu rong oli puupüsti täis, oli niiske (sest sadas) ja õhku vähe.

Aga muidu jäime rongiliiklusega väga rahule ja ei kahetsenud üldse, et rendiautot ei võtnud. Õnneks oli meie majutus ka rongijaamale väga lähedal – ca 1 km. Rong päästis meid ka kojulennu hommikul, kui taksojuht, kelle me kohaliku äpi kaudu tellinud olime, lihtsalt tühistas öösel või varahommikul meie sõidu lennujaama (12 min sõidu eest oleks ta saanud 88 €!). Siis andsime aga jalgadele ja kohvritele valu ning vantsisime rongijaama. Õnneks meil oli varuvariandina ka rongi väljumise aeg välja vaadatud ning jõudsime kenasti piisava varuga lennujaama.

Taksodest siis veel nii palju, et seda kohalikku äppi me siiski ei soovitaks (TaxiClub), eriti lennujaama sõiduks ettetellimisel. Üsna hästi toimivad seal ka Uber ja Bolt aga arvestama peab sellega, et juhi leidmine võib päris kaua aega võtta ning ka seda me lennujaama sõiduks väga ei soovita. Kui rongi- või bussisõit ei tule kõne alla, siis tasuks kindlasti kas enne reisi või reisi ajal ette tellida privaattransfeer.

Kuna Côte D’Azuri rannikul on külastamisväärt linnasid ja külakesi palju ning pea igaühte saab rongiga sõita, siis on see väga hea viis näha lühikese reisi jooksul võimalikult palju.
Meil õnnestus rongiga ära käia Monte Carlos, Antibesis, Mandelieu-La Napoules, Cagnes-Sur-Meris, Nice’is ja Ezes. Kahjuks ei jõudnud palju soovitatud kohtadesse nagu Ventimiglia, Menton, Grasse ja Juan-les-Pins. Ehk et tuleb kindlasti veel minna!

Reisiloo 2. osas jagame juba rohkem muljeid külastatud linnakestest.

Vaata vahetuid reisimuljeid @estravelgram highlightside alt.

Tahaksid ka reisile? Osta lennupiletid e-poest.

 

Kommentaarid: