Kaugtöö Lõuna-Prantsusmaal – OSA 2

14.07.2023
Maris Talve, Sandra Puusepp, Mihkel Luur, Külliki Malken, Katrin Aaslaid, Sirje Laidvee

Me tegime seda jälle! Lendasime maikuu alguses Estraveli turundustiimiga nädalaks Lõuna-Prantsusmaale kaugtööd tegema. Loe ka reisiloo 1. osa, kus oli juttu meie villast ja rongiliiklusest. Teises osas juba esimesed muljed Lõuna-Prantsusmaast ja lähemalt Monaco, Antibesi ja Cannesi avastamisest.

Mai alguses on Lõuna-Prantsusmaal juba mõnus Eesti suvi st 20-21 kraadi, vahetult enne meie reisi oli olnud lausa 30-kraadine kuumalaine. Meie saabumise ajaks oli kuumus kahjuks just läbi saanud ja meid tervitas hoopis lakkamatu lausvihm. Jõudsime Nice´i juba hommikul, kuid renditud villasse saime sisse alles alates kella neljast. Seega jätsime suured reisikohvrid lennujaama pagasihoidu ning sõitsime rongiga Monacot avastama. Kohvri hoiustamine päevaks maksis 15 € iga kohvri kohta.

Kuna vihma kallas terve päeva ja lootust paremale ilmale ei olnud, otsustasime Monacot avastada Hop-On Hop-Off bussiga. Piletid ostsime bussist ja hind oli 23 €/inimene. Piletid võib muidugi osta juba ka ette ära, nt Get Your Guide’ist. Selle piletiga võid siis tiirutada bussiga terve päeva nii palju kui hing ihkab. Kokku on tuuril 12 peatust ja bussisõiduks antakse ka kõrvaklapid, millega saad sobivas keeles natukene ajaloost ja vaatamisväärsustest ette salvestatud juttu kuulata. Enamasti kostub klappidest küll muusika, infot vaatamisväärsuste kohta oleks võinud meie arvates rohkem olla.

Kui tekib tunne mõnda vaatamisväärsust lähemalt uudistada, siis hüppad peatuses bussilt maha ja hiljem sobivast peatusest jälle peale. Meie saime meeldejääva elamuse vihmasajuga bussi avatud teisel korrusel ilma trotsides. Väga jätkusuutlik see plaan ei olnud ning kohtade vabanedes kolisime kiiresti alumisele korrusele vihmavarju.

Olime Monaco kohta kuulnud jutte, et tegemist on hirmkalli sihtkohaga, ent siiski õnnestus meil leida mõistlikus hinnaklassis söögikoht, kus saime maitsvad pitsad ca 13 €/tk. Nii et täitsa vaeseks Monaco külastusega ei jäänudki.

Hea teada: Kuna Monaco ei sisaldu mobiilioperaatorite rändluspaketi hinnas, siis tasub enne sinna jõudmist telefonist roaming välja vajutada. Vastasel korral aktiveerub automaatselt küllaltki väikese mahuga ent kallis internetipakett.

Monacost koju Cannes’isse jõudes oli meil varakult vaja läbi mõelda ka suurem toidupoe ostlemine. Pühapäeviti pannakse siin poed varem kinni ja 1. mail olid paljud poed üldse suletud. Leidsime ühe avatud poekese ca 1 km kaugusel meie majutusest. Ostsime poole nädala hommiku- ja lõunasöökideks vajaliku kraami ära. Hinnad ei olnud just soodsad, kuid ka Eestis on hinnad juba nii kallid, et väga suurt erinevust ei tajunud. Värskeid saiu ja croissante ostetakse siin spetsiaalsest kohvikust, nii ka meie. Kambapeale kokkasime lõunasöökideks nt pastat, wrappe, ahjujuurikaid jms kategooriast “kiire, lihtne, maitsev”.

Antibes

Teisel reisipäeval sõitsime rongiga armsasse Prantsuse Rivieral asuvasse linnakesse Antibesi. Antibes’is tasub jalutada võluvas vanalinnas, imetleda värvilisi majakesi ja süüa head-paremat rohketes restoranides ja kohvikutes. Meie einestasime itaalia söögikohas nimega Le Championnel, kus oli suur valik pitsasid, sinimerekarpe ja muid mereande. Söögikoht asus käidavas kohas turuplatsil ning paljud kohalikud olid tulnud sinna õhtut veetma, seega tundus kindel valik. Kohati oli tunne, nagu oleksime astunud ehtsasse prantsuse filmi. Huvitav oli jälgida kõrvallauas barettide ja stiilsete vuntsidega härrasid ja kauneid daame ülevoolavas meeleolus jutuvadina saatel pokaale kokku löömas ja naljatamas. Boonusena müüsid kohe restorani kõrval kunstnikud oma põnevaid šedöövreid.

Külastada tasub ka Picasso muuseumi, mis asub Château Grimaldis. Kuna meie olime Antibesis 1. mail, siis oli kahjuks muuseum suletud ja uudistasime seda vaid väljast. Antibes’is on ka mitu ilusat randa, kus lõõgastuda ja päikest võtta. Plage de la Salis on populaarne valik.

Hea teada: mitmete Lõuna-Prantsusmaal külastatud linnakeste restoranides enne kella 19 õhtusööki tellida ei saa, enne seda pakutakse vaid jooke.

Cannes

Cannes’i südalinn oli meie majutusele lähedal ning kolmandal reisipäeval, kui ilm oli päikeseline, otsustasime sinna mööda ilusat promenaadi jalutada. Kohale jõudsime ca 25 minutiga. Nägime, et ettevalmistused kuulsaks Cannes’i filmifestivaliks olid juba alanud. Selfitasime ka ise koos teiste turistidega punase vaibaga kaetud trepil ja kujutasime ette, kuidas juba nädala pärast hõljuvad seal maailmakuulsad staarid ringi.

Lubasime endale mõnusa vaatega keskplatsil asuvas Cafe Roma restoranis uhked kokteilid, mis happy hour’i raames maksid tavapärase 14 euro asemel vaid 6 eurot. Ka Eestis oleks see olnud väga soodne hinnatase, seega ei hakanud me pikemalt esimese maandumispaiga valikuga mõtlema. Kuna kulinaarsed elamused jäid selles restoranis tunduvalt kallimasse hinnaklassi, siis jäimegi seal kavalate nägudega vaid põski paitavat päikest ja kokteile nautima.

Õhtusöögi paigaks valisime Bistrot Farigoule, mis pakkus 19 € eest nii eel- kui pearooga. Toidud olid oma hinna kohta päris maitsvad. Teistes söögikohtades maksis mitmekäiguline õhtusöök üle 30 euro. Kui olime enda arvates lõpetanud ja soovisime arvet saada, siis keelebarjäär kohalike teenindajatega sundis lisaks inglise keelele ka käed ja näoilmed appi võtma. Pikema ühise keele leidmise kulminatsiooniks suudeti meile ikkagi selgeks teha, et natuke vara on ära minna, sest ka magustoit on hinnas. See oli tore üllatus ja mõtlesime jälle oma peas, et Eestis ilmselt sellise hinnaga sellist kolmekäigulist õhtusööki ei oleks saanud 🙂.

Jõudsime järeldusele, et ka Cannes’is on võimalik väga nooblite restoranide kõrval täiesti vastuvõetava hinna ja kvaliteediga toitlustusasutus leida, mis ei asu sugugi kuskil agulis, vaid õhtuselt aktiivse elu läheduses. Kuna viibisime siin siiski terve nädala, siis tasus kulud kontrolli all hoida. Cannesis käisime reisi vältel veel mitmel õhtul ja iga kord avastasime jälle mõne uue armsa tänava ja restorani, kus mõnusalt aega veeta.

Reisiloo 3. osas tuleb juttu linnakestest: Mandelieu-la-Nopoule, Cagnes-Sur-Mer, Eze.

Vaata vahetuid reisimuljeid @estravelgram highlightside alt.

Tahaksid ka reisile? Osta lennupiletid e-poest.