Birgit Sarrapi 5 perereisi

23.04.2019
Tiiu Oga

Kui Birgiti abikaasa Indrek on pea poolele maailmale juba ringi peale teinud, siis lauljanna võib oma reisid veel ilusti üles loetleda. Reisida meeldib neile mõlemale väga ja nüüd proovib paar selle pisikuga nakatada ka oma lapsi Simeoni (5) ja Helinit (2).

Tai Kuningriik ja selle suurim saar Phuket

Koh Yao Yai saar.

Phuket oli esimene koht, kuhu reisisime koos lapsega, kui me poeg oli pooleaastane.
Tais oleme külastanud Bangkoki, Koh Samuid, Koh Phangani, Koh Taod, Krabi, Koh Yao Yaid, veel teisi väikseid saarekesi ning pea kõiki Phuketi piirkondi. Armusime Tai kliimasse ja kuna Tallinnast Phuketile sõitmine tundus meile kõikide teiste samalaadsete paikadega võrreldes mugavaim, leidsime Kata rannas väikese pesa, kuhu saaks igal aastal korra külma eest peitu minna.
Phuket on minu arvates ideaalne koht, kui reisile pole muid ootusi kui niisama lõõgastuda, ujuda, head toitu nautida ja D-vitamiini koguda. Armastan väga vürtsikaid toite ja värskeid puuvilju – mõlemat leidub seal ohtralt.
Meie lemmikuteks Phuketil on Nai Harni rand ja seal läheduses üks eriti kihvt n-ö külasaun, kus on mõnus olla. Kui värske sidrunheina aroomiga aurusaunast välja tuled, tundub isegi Tai kliima hetkeks jahe ja toob naeru suule.
Armsa Kamala ranna äärsel promenaadil on head hubased restoranid ja üldiselt vaiksem kui mujal samasugustes turismipiirkondades. Kui Phuket aga väsitab, on vaid 15 minuti paadisõidu kaugusel meie lemmiksaareke Koh Yao Yai, kus on imelised vaated ja tõeline vaikus. Tais on äärmiselt kvaliteetne arstiabi, soodsad hinnad ja kogu keha poputust ehk massaaži saab nautida vaid 10 euro eest!

Itaalia

Milanos.

Minu ja Indreku esimene reis oli Milanosse, kus rentisime auto ja alustasime roadtrip’i Iõunasse. Sõitsime kuumal augustikuul läbi Verona, Veneetsia, Pisa, Lucca, Firenze, Elba saare, Rooma ja Napoli. Lemmikuteks said kohe armastuse linn Verona ja armas linnake Lucca, mis imelikul kombel meid nii ära võlus, et arutlesime, kas isegi ühele lapsele panna sama linna järgi nimi. Itaalia toit, keel, inimesed, kultuur ja kõik need imeilusad linnad on lihtsalt midagi nii erilist.
Mõned aastad hiljem sõitsime Itaaliasse kogu perega – koos laste, minu vanemate ja minu õe perega tundsime end kui tõeline Italian family. Startisime Milanost Garda järve äärde ja edasi Toscanasse. Lemmikud olid kindlasti Siena linnavaated, Mini Italia ja San Giovanni Terme Spa külastus ning kuigi kahe väikese lapse ja suure perega reisimist ei saa just puhkuseks nimetada, siis minibussiga mööda Toscana mägesid kruiisides sai nalja kui palju ning kogu silmailu ja seiklus olid seda väärt.

Singapur

Singapuris Universal Studios.

Puhtus, rahvusvahelisus, rikkus, vägevus, ilu on esimesed sõnad, mis peas helisema löövad, kui maailma väikseima riigi Singapuri peale mõtlen. Singapuris on kindlasti kallim peatuda kui selle naaberriikides, kuid asi on seda väärt. Mugavaks reisimiseks lastega on seal kõik, mida hing ihkab – ilusad hotellid, puhtad tänavad ja kaunis jõeäärne kanal, kus käruga mugavalt rallida, maailmakuulus lõbustuspark Universal Studios, ostukeskused, veepargid, purskkaevu-show’d, restoranid iga nurga peal, neist erakordselt paljudes kõlamas elav muusika, mis täiskõhutunde kõrval meile veel eriliselt rõõmu pakkus. Meie jaoks oli Singapur vaheldus ja Tai puhkuse järel n-ö põgenemispaik mõneks päevaks. Premeerisime end ööga maailmakuulsas Marina Bay hotellis, kus saime nautida kaunist vaadet kogu Singapuri linnale ja kuulsale Gardens by the Bayle otse ilmatu suurest katusebasseinist. Viimasest sai kindlasti meie selle reisi kirss tordil.

Barcelona

Barcelonas.

Linn võlus mind oma kauni ja põneva Gaudi arhitektuuriga, kunstimuuseumite, ilusate kirikute, mere, ranna, palmide, armsa väikse loomaaia, maitsvate toitude ja alati särtsakate inimestega. Barcelonas oleme käinud kahel korral. Viis päeva on tavainimese ehk kunstivõhiku jaoks täiesti piisav. Iga päev jalutuskäik mõne kauni muuseumi või kiriku juurde, üks päev loomaaeda, teine päev randa, natuke shoping’ut, ühel päeval õhtusöögiks tapased, teisel paella ja kolmandal hoopis värske kraam kuulsa La Rambla tänava turult, mis on juba omaette vaatepilt.

Ateena

Ateenas Akropolises.

Maitsvad toidud (kreeklaste ehtne fetajuust viib lihtsalt keele alla!), imeilus arhitektuur, loodus ja meri linna lähedal, sõbralikud inimesed ning meeldivalt väike linn, et nädalaseks uudistamiseks piisaks. Elasime Ateena äärelinnas Vouliagmenis, kus olid kaunid rannad, restoranid ja erakordne Vouliagmeni järv, mida kristallselge puhta vee tõttu nimetatakse “aastaringseks spaaks”.
Vouliagmenist sõitis mitu korda päevas läbi turistibuss, millega oli mugav linna ja tagasi sõita ning bussist kauneid ajaloolisi vaateid nautida. Ateena olulisima vaatamisväärsuse Akropoli võimsus võttis sõnatuks. Tasub teha ka jalutuskäik Ateena vanalinnas Plakas, kus majad, restoranid ja poekesed olid nii kreekalikult omamoodi ja inimestest õhkus hipilikku-müstilist aurat, mis endalgi rahuliku ja rõõmsa ilme näole tõi.

Fotod: erakogu

Artikkel ilmus Eesti suurima reisiajakirja TRAVELLER 2019. aasta kevadsuvises numbris.